Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bjarne Nielsen
orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner (Læst 379 gange) Postet d. 19-10-14 kl. 20:01
fundet i dag Dall Hede,.samme form facon og højde som den orangegule,.men snehvid som snehvid vokshat,.der så ud til at

være omtrent lige mange af hver slags,.det kan vel ikke være

albinoer.

Vh.Bjarne

orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner (fundet i dag Dall Hede,.samme form facon og højde som den orangegule,.men snehvid som snehvid voksha)
Bjarne Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (729 x 928)
Besvar | Kommentér

Bjarne Nielsen
#1 Kommentar postet d. 19-10-14 kl. 20:01. Emne: orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner
nr 2

orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner (nr 2)
Bjarne Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (790 x 890)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#2 Svar postet d. 20-10-14 kl. 14:15. Emne: orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner
Hvid Køllesvamp & sandsynligvis Abrikos-Køllesvamp (mikro nødvendig) i Græsplænemos (Rhytidiadelphus squarrosus)

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bjarne Nielsen
#3 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 22:51. Emne: orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner
Tak for det Henrik,..hvor kan jeg få mosset mikroskoperet,det

skulle jo nødigt gå tabt også,..eller er det en hel sikker id

du kommer med

Vh.Bjarne

Besvar | Kommentér

Jan van Dijk

Svaraktivitet:

(3)
#4 Svar postet d. 21-10-14 kl. 23:27. Emne: orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner
Hej Bjarne

Jeg er enig med Henrik i, at mosset er Rhytidiadelphus squarrosus. På dit foto (i største forstørrelse) kan man godt se, at bladene er uden nerver, at de virker trekantede og løber ud i en lang hageformet, nedadbøjet spids. Karaktererne ses nemt med en god håndlup.

vh Jan

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bjarne Nielsen
#5 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 23:55. Emne: orangegul køllesvamp er det ikke,.for den er hvid,.er de kusiner
Jøsses Jan,...der tog du mig godt nok på sengen ,.men så

fik jeg da den med.

Vh.Bjarne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator