Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvidmælket huesvamp? (Læst 774 gange) Postet d. 19-10-14 kl. 23:37
Voksede vist nok på stumper af en fjeldribs busk, der var skåret helt ned (men der var friske spæde skud på grenstumperne ...)

Hvidmælket huesvamp? (Voksede vist nok på stumper af en fjeldribs busk, der var skåret helt ned (men der var friske spæde )
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#1 Svar postet d. 20-10-14 kl. 14:06. Emne: Hvidmælket huesvamp?
kan ikke se, hvad det ellers skulle være, men muligt, der er kommet en dobbeltgænger ...

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 20-10-14 kl. 19:14. Emne: Hvidmælket huesvamp?
Det var da et noget ironisk svar, du der kommer med ... Du må betænke, at eftersom jeg ikke selv har mødt den før, så må jeg nødvendigvis spørge ... for selvom det virkede logisk, har jeg ingen mulighed for at vide, om der er andre huesvampe med hvid mælkesaft ...

undskyld ulejligheden!

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#3 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 12:46. Emne: Hvidmælket huesvamp?
hej Bodil

ingen ironi her: i en tid med DNA-sekvensanalyse et al. er der konstant mulighed/risiko for dobbeltgængere

(egentlig pudsigt, at splittermodstandere tilsyneladende ikke forekommer i udforskningen af svamperiget!)

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 17:03. Emne: Hvidmælket huesvamp?
OK - tak for din tilbagemelding! - jeg er nok bare ikke så god til for meget "indforstået" snak

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator