Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Gulhvid champignon ? (Læst 439 gange) Postet d. 21-10-14 kl. 13:51
Jeg vil absolut ikke kloge mig, og jeg ved, at de fleste champignons kræver mikroskopi, men ved at kigge i forum og galleri er jeg stødt på gulhvid champignon, og derfor bruger jeg den som udgangspunkt for mit spørgsgmål.

Denne er set i går i Jærgerborg Dyrehave i en i en klat skov på/ved Erimitagesletten, med store gamle, levende bøgetræer, og en masse døde træer liggende på jorden.

Robust svamp med en hat på ca. 7 cm Ø ved randen. Stadig lukket med slør. Ret kort men kraftig stok. Både hat og stok glatte, men tørre. Hatten med et lidt gulligt skær på toppen.

Ved de fleste svampe kan jeg ikke lugte andet end svamp, men den denne lugtede kraftigt af lakrids.

Gulhvid champignon ? (Jeg vil absolut ikke kloge mig, og jeg ved, at de fleste champignons kræver mikroskopi, men ved at k)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 13:53. Emne: Gulhvid champignon ?
Da jeg kom hjem fjerne jeg noget af sløret og kunne konstatere, at lamellerne var meget lyse. Desværre er farven på hele billedet blevet gulligt pga dårlig belysning.

Gulhvid champignon ? (Da jeg kom hjem fjerne jeg noget af sløret og kunne konstatere, at lamellerne var meget lyse. Desvær)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 13:54. Emne: Gulhvid champignon ?
Efter gennemskæring er der siden i går ikke sket nogen farveændring i kødet, men lamellerne er blevet lidt mørkere, og lakridslugten er næsten forsvundet.

Gulhvid champignon ? (Efter gennemskæring er der siden i går ikke sket nogen farveændring i kødet, men lamellerne er bleve)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator