Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karl Kjærgaard
Svovlmælket mælkehat????? fra september (Læst 321 gange) Postet d. 21-10-14 kl. 20:47
Ud fra tekst og billede i "Danmarks svampe" er jeg nået frem til at vedlagte viser Svovlgul Mælkehat. Den er fundet langs stien, der går mellem Hotel Julsø og Himmelbjerget den 14.09.2014.

Den hvide saft/mælk fra lamellerne ændrede meget hurtigt farve fra hvid til skarp gul. Andre karakterer, ud over dem som billedet viser, blev ikke noteret den pågældende dag.

Det undrer mig, at der ikke er billeder i galleriet af denne svamp, så måske tager jeg fejl?

Venlig hilsen

Karl

Svovlmælket mælkehat????? fra september (Ud fra tekst og billede i "Danmarks svampe" er jeg nået frem til at vedlagte viser Svovlgul Mælkehat)
Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (689 x 387)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#1 Svar postet d. 21-10-14 kl. 21:48. Emne: Svovlmælket mælkehat????? fra september
Hej Karl

Ja den er fin , jeg så selv et helt friskt eks i forgårs

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karl Kjærgaard
#2 Kommentar postet d. 21-10-14 kl. 21:50. Emne: Svovlmælket mælkehat????? fra september
Tak!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator