Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ella Margrethe Bang Harders
Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken? (Læst 277 gange) Postet d. 23-10-14 kl. 14:56
Fundet i dag på nedfaldet Valnøddegren.

Vejle-Midtfyn

mvh

Ella Margrethe

Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken? (Fundet i dag på nedfaldet Valnøddegren.

Vejle-Midtfyn

mvh

Ella Margrethe)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 768)
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 23-10-14 kl. 14:57. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Fra den anden side.

Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken? (Fra den anden side.)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (756 x 800)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen

Svaraktivitet:

(18)
#2 Svar postet d. 24-10-14 kl. 10:48. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Hej Ella Margrethe

- jamen dog, der er slet ingen, der har turdet foreslå Kløvblad, som jeg da vil mene, at dit meget smukke eksemplar kunne være. - se linket HER, men husk nu, at jeg ikke aner en dyt ved om svampe, så vær forsigtig med at acceptere

mvh

Finn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frede Scheye
#3 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 11:31. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Hej

Det er jo nok fordi det ikke er en Kløvblad, Finn..

En Kløvblad har kløvede lameller, og det har den her smukke Crepidotus (Muslingesvamp) ikke.

På Atlas kan man finde nøgle til den, prøv selv:

- se linket HER

Venlig hilsen

Frede

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#4 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 12:03. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Hej Ella og Frede

- godt jeg tog forbehold, -for hvad ved bønder om salatagurker

Besvar | Kommentér

#5 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 15:13. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Hej Finn og Frede.

Mange tak for svarene.

Finn - bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme.

Frede - tak for linket, men den må forblive Muslingesvamp sp. da jeg ikke har mulighed for at foretage mikroskopi og jeg har heller ikke forstand på det.

Jeg hælder dog mest til Alm. Muslingesvamp ud fra sammenligning af billeder.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#6 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 15:37. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Hej Ella Margrethe

- du er nu sød , - Torbjørn har ellers lært mig, at hvis man ikke bestemt kender et svar, så skal man nøjes med at "kommentere" og ikke "besvare", - så det var en smutter.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

#7 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 15:41. Emne: Meget smuk Muslingesvamp - men hvilken?
Tak Finn - og Torbjørn har jo nok ret.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator