Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Bach Thomsen
Det ER da kantareller? (Læst 502 gange) Postet d. 23-10-14 kl. 15:33
Hej

Jeg er for nylig begyndt at samle spisesvampe, og er for 1. gang stødt på et "hot spot" for hvad jeg er rimelig sikker på er kantareller. Se foto.De er alle fundet under forholdsvis ung egebevoksning nær Hadsten i Østjylland.

Grunden til en lille tvivl er, at der ikke er en udpræget duft af abrikos, og ved prøvesmagning (i rå tilstand) synes jeg heller ikke at de er specielt "pebrede" i smagen. Måske fordi de er forholdsvis store eksemplarer? Og måske er netop dét grunden til at andre ikke har plukket dem?

Kan nogen bekræfte at det ER kantareller, og i givet fald kan jeg så fryse en del af dem til senere brug, eller er der en bedre metode til at "gemme" dem?

På forhånd tak

Det ER da kantareller? (Hej
Jeg er for nylig begyndt at samle spisesvampe, og er for 1. gang stødt på et "hot spot" for hva)
Jørgen Bach Thomsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 23-10-14 kl. 16:12. Emne: Det ER da kantareller?
Hej Jørgen

Det er næsten umuligt at udtale sig om når motivet er så lille, men du har ret i at det ikke ligner en kantarel, måske en bleg orangekantarel, men et langt større motiv er nødvendigt.

Hvis det ikke er dig teknisk muligt så er du velkommen til at sende fuldt opløste fotos til mig!

Mvh, Torbjørn

(torbjoern.borgen snabela gmail.com)

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator