Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kresten Hansen
Svampe fra Tolne (Læst 516 gange) Postet d. 23-10-14 kl. 20:09
Jeg var i dag på et sjældent besøg i Tolne Skov ved Frederikshavn og kom i tvivl om disse regnvåde under bøg i en dynge flis?

Mvh Kresten

Svampe fra Tolne (Jeg var i dag på et sjældent besøg i Tolne Skov ved Frederikshavn og kom i tvivl om disse regnvåde u)
Foto: Kresten
Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen

Svaraktivitet:

(705)
#1 Svar postet d. 23-10-14 kl. 22:18. Emne: Svampe fra Tolne
Fru Jensen fra Tolne blev et nervebundt

da hun så hvodden Kresten gik og flippede rundt

han syntes jo det var skæg og sjov

da han fandt en Mørkhat i den våde skov

...Kom så tu-ja-ja...

(Frit misfortolket efter De Gyldne Løver)

Eller sagt på en anden måde: Jeg vil mene, at det er slægten Mørkhat (Psathyrella). Jeg tør ikke give et bud på arten.

mvh Niels.

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#2 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 07:45. Emne: Svampe fra Tolne
Da fik du lige sendt tankerne over 40 år tilbage i tiden til "Løven" i Hjørring med god musik. I Tolne er der en bodega, der hedder "Høk Ei" Men det navn skal man nok være vendelbo for at forstå og værdsætte. Begge steder findes der sikkert en anden slags svampe end her på siden.

Jeg har også Mørkhat i tankerne, men jeg kan ikke se nogen rød æg så måske Rod mørkhat?

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator