Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
Hjælp søges til denne korallignende svamp. (Læst 287 gange) Postet d. 24-10-14 kl. 10:36
Denne svamp er fundet i dag under rødgran på mager,tør sand med lav ph.

Vokser ikke i ring, smager skarpt og ændrer ikke farve ved tryk eller brud.

Hilsen

Anne Marie

Hjælp søges til denne korallignende svamp. (Denne svamp er fundet i dag under rødgran på mager,tør sand med lav ph.
Vokser ikke i ring, smager )
Foto: PLP
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#1 Svar postet d. 24-10-14 kl. 13:47. Emne: Hjælp søges til denne korallignende svamp.
Hvis den anløber rødt, hvad den så vidt, jeg kan se, gør, så er det Blodplettet Koralsvamp. Sammenlign: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Anne Marie Henne Pedersen
#2 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 19:30. Emne: Hjælp søges til denne korallignende svamp.
Hej

Jeg synes ikke helt voksestedet passer på tidligere fundsteder.

Her er det absolut ikke kalkholdig.

Men måske er den ikke så kræsen.

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 Kommentar postet d. 24-10-14 kl. 20:02. Emne: Hjælp søges til denne korallignende svamp.
Så lad det stå åbent lidt, men jeg tror, det er den.

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(66)
#4 Svar postet d. 24-10-14 kl. 20:10. Emne: Hjælp søges til denne korallignende svamp.
Jeg tror det er en Clavulina - måske coralloides, men den skal sikkert igennem møllen med mikroskopiering for at få endelig id.

Blodplettet Koralsvamp tror jeg slet ikke på.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator