Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (Læst 283 gange) Postet d. 25-10-14 kl. 19:47
Hvis jeg selv skal komme med et bud, vil jeg sige Slimstokket.

Svampen voksede imellem mos og græs på ret fugtigt åbent stykke i nærheden af granskoven - Stensbæk Plantage/hede.

De var aldeles slimede over det hele ...

Desværre blev oversigtsbilledet temmelig sløret

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (Hvis jeg selv skal komme med et bud, vil jeg sige Slimstokket.

Svampen voksede imellem mos og græ)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 19:47. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
Samme hat fra neden

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (Samme hat fra neden)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 19:53. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
De sidste to billeder var taget "on lokation" - og solen skinnede - derfor blev farven nok lidt kraftigere, end det burde..

Her er den samme svamp taget hjemme på terassen (efter ca 1 times tid)

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (De sidste to billeder var taget "on lokation" - og solen skinnede :-) - derfor blev farven nok lidt )
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 19:54. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
Og så det ringe oversigtsbillede

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (Og så det ringe oversigtsbillede)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 19:57. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
Der var mange grupper med tilsyneladende dn samme art ...

Her en af de andre grupper.

De skal også lige siges, at de (begge grupper) hverken lugtede eller smagte af noget særligt.

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (Der var mange grupper med tilsyneladende dn samme art ...

Her en af de andre grupper.

<b>De sk)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 19:58. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
-

Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat? (-)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(649)
#6 Svar postet d. 25-10-14 kl. 20:26. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
Og fra Vokshattesocietetet ønskes Fru Bodil til lykke med de fine

Brusk-Vokshat

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 25-10-14 kl. 21:07. Emne: Kan det tænkes - at jeg har fundet min første vokshat?
Tænk engang, så lykkedes det endelig !!!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator