Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilke violetskinnende svampe ? (Læst 299 gange) Postet d. 28-10-14 kl. 16:13
Denderup Vænge (Faxe) i dag. I skovbunden under bøg. Der var nogle få stykker, men ikke noget, der lignede heksering. Denne er ganske lille - kun 3 - 4 cm høj

Hvilke violetskinnende svampe ? (Denderup Vænge (Faxe) i dag. I skovbunden under bøg. Der var nogle få stykker, men ikke noget, der l)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 28-10-14 kl. 16:15. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Jeg har en formodning om, at den vokser sig stor og kommer til at ligne denne, hvor hatten er ca. 4 cm Ø

Hvilke violetskinnende svampe ? (Jeg har en formodning om, at den vokser sig stor og kommer til at ligne denne, hvor hatten er  ca. 4)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 28-10-14 kl. 16:15. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Og hvor lamellerne er ret kraftige

Hvilke violetskinnende svampe ? (Og hvor lamellerne er ret kraftige)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 29-10-14 kl. 07:43. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Hej Gerner

Den første er en trævlhat eller slørhat (tror mest på den sidste), den sidste en Huesvamp (muligvis Tobaks-Huesvamp), eller Violet Ametysthat, mon du har mere info der gør at vi kan komme det nærmere (sejhed, lugt for den sidstes vedkommende? - den første er for ung)!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 29-10-14 kl. 08:30. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Tak, Torbjørn, jeg havde overvejet huesvamp, men syntes denne var for stor og robust. Desværre har jeg ikke flere oplysninger, så den må forblive ubestemt. Undskylder ulejligheden.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 29-10-14 kl. 08:44. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Det er ok Gerner!

Hvis du ikke spørger får du jo ikke noget svar Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#6 Kommentar postet d. 29-10-14 kl. 08:50. Emne: Hvilke violetskinnende svampe ?
Tak igen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator