Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Hvilken bægersvamp (Læst 263 gange) Postet d. 04-11-14 kl. 08:48
Ved Ejby d. 2. nov. fandt jeg denne bægersvamp, der sad på ren agerjord på en afhøstet mark, hvor der i sommer stod 2-3 m høj hamp.

Da jeg lige skulle finde ud af arten, blev jeg da noget overrasket over alle de fejlmuligheder, der findes, - så, hvis det ikke er muligt at bestemme den ud fra billedet, vil jeg da meget gerne vide, hvad jeg så skal se efter.

mvh

Finn

Hvilken bægersvamp (Ved Ejby d. 2. nov. fandt jeg denne bægersvamp, der sad på ren agerjord på en afhøstet mark, hvor de)
Foto: Finn M. Hansen
Klik på billedet for original størrelse (739 x 540)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#1 Svar postet d. 04-11-14 kl. 09:32. Emne: Hvilken bægersvamp
jeg tror du skal ind og kigge på blære-bægersvamp, men jeg er ikke helt sikker - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 04-11-14 kl. 09:39. Emne: Hvilken bægersvamp
Hej Eva

- tak for linket, - den jeg også selv overvejet, men ?

- vi må se om der sker mere.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 06-11-14 kl. 15:58. Emne: Hvilken bægersvamp
Hej Eva

- jeg er overbevist om, at du har ret i Blære-Bægersvamp, - jeg fotograferede den, fordi jeg syntes at overfladen så lidt anderledes ud, - og jeg var forbi stedet i dag, og med lidt god vilje kan man godt kalde ydersiden for blæret (? ), - i hvert fald voksen på velgødet agerjord, som den vist nok skal, - så nu har jeg altså tænkt mig at obs''en den, som Blære-Bægersvamp.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator