Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Schnack
Hvilken køllesvamp? (Læst 256 gange) Postet d. 07-11-14 kl. 23:08
Der var en del af denne lille køllesvamp på Melby Overdrev, Nordsjælland i sidste uge. Jeg opfattede det som Orangegul køllesvamp, men har nu set, at de køllesvampe, der er rapporteret fra Melby Overdrev er rapporteret som Lerfarvet køllesvamp - og så er jeg kommet i tvivl. Kan det afgøres ud fra disse billeder?

Hvilken køllesvamp? (Der var en del af denne lille køllesvamp på Melby Overdrev, Nordsjælland i sidste uge. Jeg opfattede)
Foto: Køllesvam, Karsten Schnack
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#1 Kommentar postet d. 07-11-14 kl. 23:09. Emne: Hvilken køllesvamp?
Et billede mere

Hvilken køllesvamp? (Et billede mere)
Foto: Køllesvamp, Karsten Schnack
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 07-11-14 kl. 23:19. Emne: Hvilken køllesvamp?
Hej Karsten

Farverne ligner helt Lerfarvet Køllesvamp, et godt supplerende kendetegn er at selve basis er gullig (og ret tynd), det ses hvis man fritlægger hele svampen!

Du kan muligvis selv checke det på et fuldt opløst foto, men ellers nævner jeg det mest til hvis du skulle finde den en anden gang. I øvrigt skulle der være et eller andet forhold mellem revling (oogså hedelyng?) og denne svamp.

;vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#3 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 00:57. Emne: Hvilken køllesvamp?
Tak Torbjørn.

De kendetegn, du angiver ud over farven, passer fint - så jeg retter ind og kalder den lerfarvet køllesvamp - ligesom de andre har gjort med fund fra lokaliteten.

Tak for hjælpen!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator