Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thorbjørn Neuhaus
Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette? (Læst 291 gange) Postet d. 08-11-14 kl. 14:59
Hej

Der er garanteret nogen herinde der kan identificere denne svamp. Den vokser i rigelige mængder på en række halvt nedgravede fyrrestammer (så vidt jeg husker) i vores baghave.

Mit bedste bud ind til videre er fløjlsfod, men jeg synes ikke de stemmer så godt overens med de billeder jeg kan finde rundt omkring på nettet.

Beklager de halvdårlige billeder.

Og på forhånd tak

Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette? (Hej

Der er garanteret nogen herinde der kan identificere denne svamp. Den vokser i rigelige mængd)
Thorbjørn Neuhaus har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thorbjørn Neuhaus
#1 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 15:01. Emne: Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette?
Set nedefra. Farverne er lidt misvisende, den er mere gul i virkeligheden.

Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette? (Set nedefra. Farverne er lidt misvisende, den er mere gul i virkeligheden.)
Thorbjørn Neuhaus har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 08-11-14 kl. 15:18. Emne: Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette?
Hej Thorbjørn

Det er Knippe-Svovlhat! som godt kan gro på gran, selvom løvtræ er langt det almindeligste!

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thorbjørn Neuhaus
#3 Kommentar postet d. 09-11-14 kl. 09:17. Emne: Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette?
Tak for hjælpen

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 09-11-14 kl. 09:27. Emne: Fløjlsfod? Hvilken svamp er dette?
Hej Thorbjørn

Jeg var nok lidt hurtig ude. Sagen er at den ligner Gran-Svovlhat, men at jeg måske lagde for meget vægt på det du skrev om at farverne var mere gule. Da du har den i baghaven så check lige om den smager meget bittert, eller ikke. Hvis den er meget bitter er det Knippe-Svovlhat, ellers Gran-Svovohat Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator