Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Svovlhatte ? (Læst 284 gange) Postet d. 08-11-14 kl. 16:03
Jeg har en ide om, at dette kunne være teglrød svovlhat, men kan de bestemmes i denne form ? Set i dag i skov i Nordsjælland, på løvtræstub, sandsynligvis eg. Hattene op til 15-20 mm Ø

Svovlhatte ? (Jeg har en ide om, at dette kunne være teglrød svovlhat, men kan de bestemmes i denne form ? Set i d)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 16:04. Emne: Svovlhatte ?
Stokke op til 7 - 8 mm Ø, krogede

Svovlhatte ? (Stokke op til 7 - 8 mm Ø, krogede)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 16:05. Emne: Svovlhatte ?
Gennemskåret

Svovlhatte ? (Gennemskåret)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 16:07. Emne: Svovlhatte ?
På en anden løvtræstub i samme skov, så jeg disse svampe, som jeg jeg umiddelbart antog for knippesvovlhat, men da jeg så billedet på skærmen, kom jeg i tvivl, for jeg synes ikke lamellerne er grønne nok - eller ?

Svovlhatte ? (På en anden løvtræstub i samme skov, så jeg disse svampe, som jeg jeg umiddelbart antog for knippesv)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#4 Svar postet d. 08-11-14 kl. 16:16. Emne: Svovlhatte ?
Ja til Teglrød Svovlhat. Er du sikker på, at den anden sad på løvtræ? Jeg synes, at det ligner Gran-S.

Ole

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 16:19. Emne: Svovlhatte ?
Den sidste sad på en stub, der var helt overgroet af mos, så teoretisk er alt muligt, men der vare ikke skyggen af et nåletræ - eller rester af sådanne - i nærheden.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 Kommentar postet d. 08-11-14 kl. 16:31. Emne: Svovlhatte ?
Men ofte kan der stå et enligt nåletræ imellem løvtræer eller måske levn fra en tidligere nålebevoksning. Men lad os afvente flere bud.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator