Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Skeldahl
lille svamp på og omkring stub? (Læst 328 gange) Postet d. 15-11-14 kl. 21:35
Den Grønne Vestkile i dag. Stor flok op til ca. 5 cm høje. På og omkring stub af løvtræ - muligvis kirsebær. Ingen særlig duft.

vh.

jørn

lille svamp på og omkring stub? (Den Grønne Vestkile i dag. Stor flok op til ca. 5 cm høje. På og omkring stub af løvtræ - muligvis k)
Jørn Skeldahl har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 693)
Besvar | Kommentér

Jørn Skeldahl
#1 Kommentar postet d. 15-11-14 kl. 21:36. Emne: lille svamp på og omkring stub?
meget mørke lameller..

lille svamp på og omkring stub? (meget mørke lameller..)
Jørn Skeldahl har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (950 x 783)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#2 Svar postet d. 15-11-14 kl. 21:39. Emne: lille svamp på og omkring stub?
Hej Jørn, lyder som glimmer-blækhat. Kig lige om den har lyse hår på stokken nu du har den.

- se linket HER

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørn Skeldahl
#3 Kommentar postet d. 15-11-14 kl. 21:58. Emne: lille svamp på og omkring stub?
Jeg har haft luppen fremme, og der er ingen hår på stokken. Kun lidt mørkt støv fra lamellerne.

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#4 Kommentar postet d. 15-11-14 kl. 22:05. Emne: lille svamp på og omkring stub?
Hej Jørn, det har været oppe før, har hørt at det med kravet om hår kommer fra Jan Vesterholt.

Selv ser jeg nu og da glimmer-blæk uden hår og de kan nemt være slit af under transport, men uden hår og da jeg ikke har set svampen fotograferet på voksestedet bliver min id kun til et godt bud.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Jørn Skeldahl
#5 Kommentar postet d. 15-11-14 kl. 22:16. Emne: lille svamp på og omkring stub?
Hej Thomas.

Du skal have tak. Tjekker lige stedet igen en af dagene.

vh.

jørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator