Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jakob Rasmussen
Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d? (Læst 1307 gange) Postet d. 16-11-14 kl. 18:54
Hej.

Jeg skal 5 uger til Borneo til sommer, hvor jeg én gang tidligere har besøgt med min canon 40D + 300 mm F4 + extender 1,4. Jeg har ikke økonomien til at købe et mere lysstærkt objektiv som eks. 300mm f2.8, men jeg er klar på en udskiftning af mit gamle canon 40D. Spørgsmålet er om et brugt 7d eller et nyt 70d ville kunne passe bedst til mit primære mål: at fotografere fulge i regnskoven med relativt høje iso-værdier.

Jeg har læst, at canon 70D tegner en lidt skarpere billedkvalitet end 7D, særligt når ISO runder de 800, hvilket man oftest er nødsaget til i Borneos regnskov.

Er der nogle med erfaring fra både 7d og 70d, som kan medvirke til at gøre mit valg mere kvalificeret.

Bonusspørgsmål: Har nogen herinde efaringer med brug af speedlite og better beamer i regnskoven?

På forhånd tak.

Mvh. Jakob

Besvar | Kommentér

Mads Syndergaard

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 17-11-14 kl. 10:21. Emne: Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d?
Hej Jakob,

Jeg har haft et 7D og var ikke tilfreds med resultaterne ved høje ISO værdier. Til gengæld kan de fås billigt nu... Hvad med at samle et 7D mkii op i transitlufthavnen (du flyver vel enten Hong Kong, Bangkok, Dubai, Singapore e.l.)? Det står nok i omkring 10k derude.

Ikke sikkert det er så uendeligt meget bedre end 7D, men med dit "korte" objektiv vil du nok helst ha'' en APS-C sensor - og så tror jeg det er det bedste bud. Det er ikke så meget dyrere end et nyt 70D i butikken her hjemme.

Håber du kan bruge tipset, og god tur!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(9)
#2 Svar postet d. 27-11-14 kl. 03:40. Emne: Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d?
Både 70D & 7D vil når de kommer over 800 ISO havde en masse støj, lige som dit 40D.

Du skal for at få bedre ISO op i 5D mark II eller 5D mark III, 6D som alle er fuldframe sensorkamera.

Eller det nye 7D mark II som er det første APS kamera fra Canon der kan arbejde op til 2500 ISO uden nævneværdig støj. Har fra en af mine venner haft det i hånden og tage et par testskud der var yderst imponerende ved 2500 ISO.

Men hvis du kan leve med støj er 7D et yderst fornuftig valg, da det falderstærkt i pris for tiden pga. dens afløser 7D mark II er kommet i handel. 70D er for meget plastik og sårbar ude i regnskov.

Besvar | Kommentér

Jakob Rasmussen
#3 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:18. Emne: Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d?
Hej Lars

Tak for dit input, men jeg synes nu ikke helt, at de sammenligninger af iso performance 70d vs 7dii falder så klart ud til 7dII, som du skriver. Flere nævner, at støjen er en lille smule reduceret, men ikke betragteligt. Det samme siges vis i talen om 7d vs 70d.

Jeg har kun haft en 40D med til Borneo, og den klarede fint strabadserne med regn og høj fugtighed. Ved du om 70d kan sammenlignes med 40d i forhold til vejrbestandighed?

Mvh. Jakob

Besvar | Kommentér

Jakob Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:18. Emne: Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d?
Hej Lars

Tak for dit input, men jeg synes nu ikke helt, at de sammenligninger af iso performance 70d vs 7dii falder så klart ud til 7dII, som du skriver. Flere nævner, at støjen er en lille smule reduceret, men ikke betragteligt. Det samme siges vis i talen om 7d vs 70d.

Jeg har kun haft en 40D med til Borneo, og den klarede fint strabadserne med regn og høj fugtighed. Ved du om 70d kan sammenlignes med 40d i forhold til vejrbestandighed?

Mvh. Jakob

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator