Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. november 2014

Fuglefotografi primært i regnskov - hvilket kamerahus Canon 7d vs 70d?

Hej.

Jeg skal 5 uger til Borneo til sommer, hvor jeg én gang tidligere har besøgt med min canon 40D + 300 mm F4 + extender 1,4. Jeg har ikke økonomien til at købe et mere lysstærkt objektiv som eks. 300mm f2.8, men jeg er klar på en udskiftning af mit gamle canon 40D. Spørgsmålet er om et brugt 7d eller et nyt 70d ville kunne passe bedst til mit primære mål: at fotografere fulge i regnskoven med relativt høje iso-værdier.

Jeg har læst, at canon 70D tegner en lidt skarpere billedkvalitet end 7D, særligt når ISO runder de 800, hvilket man oftest er nødsaget til i Borneos regnskov.

Er der nogle med erfaring fra både 7d og 70d, som kan medvirke til at gøre mit valg mere kvalificeret.

Bonusspørgsmål: Har nogen herinde efaringer med brug af speedlite og better beamer i regnskoven?

På forhånd tak.

Mvh. Jakob

De senest indberettede arter i Naturbasen: