Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Ulrik
Huesvamp? (Læst 213 gange) Postet d. 23-11-14 kl. 13:20
Jeg regner ikke med at denne her fra vikingelandsbyen ved Risby, medio oktober, kan bestemmes, men jeg vil da høre, om der alligevel er en chance. De voksede på noget egebark. Ellers må jeg forbi og se, om der stadig er nogle...

Vh Poul

Huesvamp? (Jeg regner ikke med at denne her fra vikingelandsbyen ved Risby, medio oktober, kan bestemmes, men j)
Foto: Poul Ulrik
Klik på billedet for original størrelse (960 x 720)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3528)
#1 Svar postet d. 23-11-14 kl. 14:29. Emne: Huesvamp?
Hej Poul, det kan ikke være andet end Blødende huesvamp, kendelig på den rødbrune stok, og hatten med den tandede rand. Hvis du havde knækket stokken, ville den have indeholdt en mørk blodrød væske. Voksestedet på gammelt løvtræ er også typisk

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#2 Kommentar postet d. 23-11-14 kl. 22:47. Emne: Huesvamp?
Hej Jette,

Mange tak. Jeg er glædeligt overrasket over, at den kunne bestemmes. Næste gang, jeg støder på én, vil jeg da knække den og se efter

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator