Navn |
Forum -> Svampe og mykologi
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Morten Kofoed-Hansen
|
Elfenben-slørhat? (Læst 404 gange) Postet d. 27-11-14 kl. 22:28
|
Denne stod en ensomt i bøgeskov, Geelskov d.d. Fedtet hat, slør (med transparent klat slim), sej, brunende stok med ved-agtig, længdefibret basis. Har kigget på elfenben-sneglehat, men den voksede ikke i knippe og hatten var ikke så gullig. Ingen særlig lugt. Nogle bud?
mvh Morten
.jpg) Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (700 x 830)
|
Besvar | Kommentér
|
 Morten Kofoed-Hansen
|
#1 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:29. Emne: Elfenben-slørhat?
|
Billede 2
.jpg) Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (700 x 610)
|
Besvar | Kommentér
|
 Morten Kofoed-Hansen
|
#2 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:29. Emne: Elfenben-slørhat?
|
Stokbasis
.jpg) Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (700 x 678)
|
Besvar | Kommentér
|
 Torbjørn Borgen
|
#3 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:44. Emne: Elfenben-slørhat?
|
Hej Morten
Jeg mangler umiddelbart gode ideer, men på grund af den hudagtige ring og de meget lyse lameller, så er det ingen slørhat, og ej heller sneglehat.
Mvh, Torbjørn
|
Besvar | Kommentér
|
 Morten Kofoed-Hansen
|
#4 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 23:00. Emne: Elfenben-slørhat?
|
Tak alligevel, Torbjørn. Jeg mente elfenben-slørhat...ikke sneglehat, det var en fejl. Havde nok på fornemmelsen at den ville ende blindt, ligesom mange andre af de mere anonyme lamelsvampe på forum. Jeg er dog spændt på, om du har et bud på den grå, knippevoksende sag i mit tidligere indlæg.
mvh Morten
|
Besvar | Kommentér
|
|