Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Elfenben-slørhat? (Læst 406 gange) Postet d. 27-11-14 kl. 22:28
Denne stod en ensomt i bøgeskov, Geelskov d.d. Fedtet hat, slør (med transparent klat slim), sej, brunende stok med ved-agtig, længdefibret basis. Har kigget på elfenben-sneglehat, men den voksede ikke i knippe og hatten var ikke så gullig. Ingen særlig lugt. Nogle bud?

mvh Morten

Elfenben-slørhat? (Denne stod en ensomt i bøgeskov, Geelskov d.d. Fedtet hat, slør (med transparent klat slim), sej, br)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 830)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:29. Emne: Elfenben-slørhat?
Billede 2

Elfenben-slørhat? (Billede 2)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 610)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#2 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:29. Emne: Elfenben-slørhat?
Stokbasis

Elfenben-slørhat? (Stokbasis)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 678)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 22:44. Emne: Elfenben-slørhat?
Hej Morten

Jeg mangler umiddelbart gode ideer, men på grund af den hudagtige ring og de meget lyse lameller, så er det ingen slørhat, og ej heller sneglehat.

Mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 27-11-14 kl. 23:00. Emne: Elfenben-slørhat?
Tak alligevel, Torbjørn. Jeg mente elfenben-slørhat...ikke sneglehat, det var en fejl. Havde nok på fornemmelsen at den ville ende blindt, ligesom mange andre af de mere anonyme lamelsvampe på forum. Jeg er dog spændt på, om du har et bud på den grå, knippevoksende sag i mit tidligere indlæg.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator