Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Thomas
Bløde gule svampe med filtet underside (Læst 475 gange) Postet d. 06-12-14 kl. 21:11
Disse små gullige tingester voksede på en død fyrregren i Tisvilde Hegn idag. De havde samme konsistens som almindelig orangebæger, og målte 3-4 cm i bredden før de største eksemplarer.

Lars Thomas

Bløde gule svampe med filtet underside (Disse små gullige tingester voksede på en død fyrregren i Tisvilde Hegn idag. De havde samme konsist)
Lars Thomas har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1730 x 770)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#1 Kommentar postet d. 06-12-14 kl. 21:11. Emne: Bløde gule svampe med filtet underside
De var filthårede på undersiden. Kan de bestemmes?

Lars Thomas

Bløde gule svampe med filtet underside (De var filthårede på undersiden. Kan de bestemmes?

Lars Thomas)
Lars Thomas har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (894 x 770)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#2 Kommentar postet d. 07-12-14 kl. 11:23. Emne: Bløde gule svampe med filtet underside
Jeg tror grenen har ligget den anden vej inden du kom, for filten skal sidde på oversiden, og det gule er undersiderne af denne lædersvamp, som andre dog må byde på.

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 07-12-14 kl. 12:06. Emne: Bløde gule svampe med filtet underside
Hej Lars, er du sikker på det er Fyr? For mig ligner det løvtræ, (Birk, Eg?) i så fald kunne det være Håret lædersvamp med det glatte sporebærende hymenie.

Hvis jeg tager fejl, har jeg intet bud

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 07-12-14 kl. 12:13. Emne: Bløde gule svampe med filtet underside
Jeg er helt enig i at træet må være en birk, barken er meget typisk - og jeg er enig med jer i bestemmelsen af svampen at det må være Håret Lædersvamp!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#5 Kommentar postet d. 07-12-14 kl. 13:04. Emne: Bløde gule svampe med filtet underside
Har lige kigget i notesbogen, og selvfølgelig er det da en birkegren de sidder på. Jeg roder bare rundt i mine egne noter, fordi jeg med jævne mellemrum ikke kan læse hvad jeg selv skriver . Tak for det.

Lars Thomas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator