Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Schnack
Svamp i klitten (Læst 374 gange) Postet d. 19-01-15 kl. 21:36
Er der et bud på denne, der voksede i sandet i klitterne ved Melby Overdrev, Nordsjælland, 27.10.2014

Svamp i klitten (Er der et bud på denne, der voksede i sandet i klitterne ved Melby Overdrev, Nordsjælland, 27.10.201)
Foto: Karsten Schnack, svampe i klitterne
Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 20-01-15 kl. 07:28. Emne: Svamp i klitten
Hej Karsten

Det må være en art af Munkehat (Melanoleuca), der er mange arter med disse farver, og sikker bestemmelse er ikke mulig uden mikroskopi.

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#2 Kommentar postet d. 20-01-15 kl. 11:31. Emne: Svamp i klitten
Mange tak, Torbjørn. Jeg overvejede selv noget i den stil, men følte mig langt fra sikker. Min litteratur slår heller ikke til over for de bæster

vh Karsten

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#3 Kommentar postet d. 20-01-15 kl. 12:04. Emne: Svamp i klitten
Hej Karsten. Jeg har fundet lignende munkehatte i samme klitter.

Thomas Læssøe mistænker at det er en spinkel form af almindelig munkehat, citat" den almindelige har et par små former/varieteter (langei og pusilla)"

Mit eget fund er ikke endeligt afklaret, kan skrive resultatet her hvis du er interesseret ? selvom det ikke giver en sikker id af dit fund.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Karsten Schnack
#4 Kommentar postet d. 20-01-15 kl. 13:03. Emne: Svamp i klitten
Tak, Thomas

Karsten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator