Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bjørli Lehrmann
Et lidt mærkeligt svampespørgsmål (Læst 843 gange) Postet d. 25-02-15 kl. 20:24
Jeg har et regnskovsterrarium, hvor man gennem det glas, der støder op mod jorden, kan se en masse svampehyfer. Nu har jeg bemærket, at der på hyferne er en masse små hvide dutter, der nærmest ligner bitte små ponponer. Ikke over en millimeter i diameter.

Jeg har jo ingen anelse om, hvad det er for svampe, for jeg har aldrig set frugtlegemer, men er der nogen, der ved, hvad det er for nogle dutter?

Hilsen Bjørli

Et lidt mærkeligt svampespørgsmål (Jeg har et regnskovsterrarium, hvor man gennem det glas, der støder op mod jorden, kan se en masse s)
Bjørli Lehrmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 720)
Besvar | Kommentér

Bjørli Lehrmann
#1 Kommentar postet d. 25-02-15 kl. 20:26. Emne: Et lidt mærkeligt svampespørgsmål
Og en ikke videre god forstørrelse.

Et lidt mærkeligt svampespørgsmål (Og en ikke videre god forstørrelse.)
Bjørli Lehrmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (763 x 709)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 25-02-15 kl. 20:41. Emne: Et lidt mærkeligt svampespørgsmål
Det må være det, der hedder "hyphal knots", dvs. de allerførste ansatser til frugtlegemer. F.eks.: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Bjørli Lehrmann
#3 Kommentar postet d. 25-02-15 kl. 20:49. Emne: Et lidt mærkeligt svampespørgsmål
Tusind tak for svar!

Nu får vi så se, hvad det bliver til. Det bliver spændende

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator