Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Øllgaard
Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang (Læst 1168 gange) Postet d. 13-03-15 kl. 13:49
Kategorien er sandsynligvis forkert, men hvor skal jeg ellers beklage mig ?

Det drejer sig om de her mobil-billeder, som der så hjerteskærende søges om hjælp til på F&Ns forside.

Jeg har flere gange forsøgt at komme til at hjælpe med en bestemmelse, men har hver gang fået oplysningen om, at jeg har gjort noget forkert. Sidst forsøgte jeg mig med bestemmelsen af en mos, som der normalt ikke er problemer med at få enighed om : Mnium hornum.

Den blev ikke godtaget. Hvad skal jeg som bestemmer gøre andet end at indtaste det rigtige navn og så sende bestemmelsen af sted ??

En enkelt afvisning til, så bruger jeg ikke mere tid på at bestemme mobil-billederne.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard

Svaraktivitet:

(14)
#1 Svar postet d. 13-03-15 kl. 14:07. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Hej Hans

Tilsyneladende er det sådan, at hjælperen - in casu dig - skal indtaste ANTALLET af individer. Det virker bagvendt for mig når det drejer sig om mosser, idet det jo kommer til at stå som en oplysning om, hvor hyppig arten er på på lokaliteten, men jeg skriver bare "1" når det er mosser. Og så virker det... I øvrigt bør nogen skrive en vejledning i at tage billeder med mobiltelefon, så de stakkels hjælpere har bare en lille chance for at assistere. Jeg har en smøre, som jeg skriver, men bliver nok snart træt af det. MVH Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#2 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 14:31. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Jeg har fornemmelsen af, at der lukkes i, når den første har svaret. Da billederne ofte er elendige, bruger jeg heller ikke mere tid på dem. Der er rigeligt i det andet.

Ole

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 15:24. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Ja, det kan være svært nok at identificere efter billeder, selv med rigeligt og omhyggeligt materiale at gå efter. Når man tænker på, at det går direkte til Naturbasen, så kan man godt blive lidt bekymret over, hvad det nye orakelmedie kommer til at betyde for kvaliteten af informationerne.

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#4 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 16:20. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Tak, Bent ! - du er vist mere langmodig end jeg !

Venlig hilsen, Hans, - der stadig dokumenterer med kamera, stativ og florahenvisninger - og med en vis faglig stolthed.

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#5 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 18:59. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Og det er godt at du bevarer din faglige stolthed, Hans. Med den og DIN store langmodighed, indsigt og kunnen når du langt dybere end de fleste! Og det er vi mange der får glæde af. Mange hilsner Bent

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 19:06. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Yes.

Ole

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#7 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 20:25. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Det er jo til at blive helt rørt af ! Tak for ordene !

I selv er vigtige støttepiller i F&N !

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 13-03-15 kl. 22:00. Emne: Velvillig artsbestemmelse afvises gang på gang
Hov...!!

-jeg kommer lige ind herudefra med stærke rygklap til Hans i fuld enighed med Ole og Bent

---------- har prøvet en gang eller to....med samme antalsbøvl. Så forlod jeg scenen....

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator