Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
Scaeva selinitica? (Læst 205 gange) Postet d. 15-03-15 kl. 19:14
Set i Ganløse Ore den 7. juni 2014.

En Scaeva hun, og jeg mener at kunne se lidt hår på øjnene, hvilket så skulle udelukke S. Pyrastri. Men er det så rigtigt?

Venlig hilsen

Jan

Scaeva selinitica? (Set i Ganløse Ore den 7. juni 2014.

En Scaeva hun, og jeg mener at kunne se lidt hår på øjnene, h)
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1320 x 880)
Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(3298)
#1 Svar postet d. 18-03-15 kl. 08:22. Emne: Scaeva selinitica?
Hej Jan

Det er da ikke en Scaeva! Og hvis det var, så har alle Scaeva''er behårede øjne. Det er en Dassyrphus, Skovsvirreflue.

Hvilken Dassyrphus, det er, kan ikke afgøres efter dit billede. Der kan være tale om D. venustus og hilaris, der begge har bagkroppens sidekant gul og sort, og D. pinastri, som har sidekanten helt sort. Måske også den lille og meget sjældne D. pauxilus. Dassyrphus sp. En hun.

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#2 Kommentar postet d. 21-03-15 kl. 20:59. Emne: Scaeva selinitica?
Hej Bent

Der er desværre stadig en hel del slægter, der driller mig (og det med øjenbehåringen kan jeg ikke lige se, hvor jeg fandt ). Hun må forblive en sp.

Mange tak for forklaringen.

Venlig hilsen

Jan

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator