Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Therese Stuhr
Hjælp....Jeg har små sorte fluer (Læst 1665 gange) Postet d. 16-03-15 kl. 22:05
Hejsa.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Jeg har været plaget af små sorte fluer de sidste par måneder. De er mest i mit køkken og på mit badeværelse. De kan være op til ca. 7-8 mm.

Jeg har vasket hele mit køkken ned med Rodalon og har haft ALT ude af mine skabe. Alt mad er i poser eller i køleskabet. Der er ingen stående opvask og min skraldespand er med låg. Jeg har fjernet alle madkilder, men de bliver ved med at være der. Jeg er ved at blive vanvittig. De er meget påtrængende og kravler tit på mig og min datter. jeg hælder tit kogende vand i afløbene i køkken og på badeværelset. Jeg har også prøvet at lave en masse fælder. Fx eddike eller saft med lidt opvaskemiddel, skåle med frugt og film over. Det hjælper ikke.

Jeg tror ikke, at det er bananfluer, da de ikke går i mine fælder og så har de heller ikke røde øjne.

Hvad skal jeg gøre?

Er der nogen der ved, hvad det er for en slags flue?....og hvad man evt. kan gøre for at komme dem til livs?

Jeg kan desværre ikke uploade et billede, da det er i et andet format.

På forhånd tak!!!

Med venlig hilsen

Therese

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12606)
#1 Svar postet d. 16-03-15 kl. 22:17. Emne: Hjælp....Jeg har små sorte fluer
Hej Therese

Fang nogen, put dem i alkohol og send dem til mig Så kan jeg (forhåbentlig) fortælle dig, hvad det er.

Walther

Besvar | Kommentér

Therese Stuhr
#2 Kommentar postet d. 17-03-15 kl. 17:29. Emne: Hjælp....Jeg har små sorte fluer
Hej Walther.

Mange tak for dit svar.

Det er lidt svært at fange nogen, da de ikke falder for mine fælder. Jeg har hængt noget fluepapir op, hvor der er fanget nogen. Kan jeg sende det til dig?

Eller sende de billeder jeg har til en mail adresse?

Rigtig god dag og tak for hjælpen.

Mvh Therese

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch
#3 Kommentar postet d. 19-03-15 kl. 20:07. Emne: Hjælp....Jeg har små sorte fluer
Hej Therese

Fluer på fluepapir lyder klæbrigt. Hvad slags fluepapir er det? For hvis kræene er helt sovset ind i et eller andet, er det ikke sikkert, jeg får så meget ud af dem. Men selvfølgelig, hvis de er nogenlunde hele og pæne, kan du godt sende dem til mig. På den anden side kan du måske spare portoen, hvis det kan klares med billeder...

Send mig en mail via min profil, så svarer jeg, og du kan sende alle de fotos du vil.

Walther

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator