Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. marts 2015

Hjælp....Jeg har små sorte fluer

Hejsa.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

Jeg har været plaget af små sorte fluer de sidste par måneder. De er mest i mit køkken og på mit badeværelse. De kan være op til ca. 7-8 mm.

Jeg har vasket hele mit køkken ned med Rodalon og har haft ALT ude af mine skabe. Alt mad er i poser eller i køleskabet. Der er ingen stående opvask og min skraldespand er med låg. Jeg har fjernet alle madkilder, men de bliver ved med at være der. Jeg er ved at blive vanvittig. De er meget påtrængende og kravler tit på mig og min datter. jeg hælder tit kogende vand i afløbene i køkken og på badeværelset. Jeg har også prøvet at lave en masse fælder. Fx eddike eller saft med lidt opvaskemiddel, skåle med frugt og film over. Det hjælper ikke.

Jeg tror ikke, at det er bananfluer, da de ikke går i mine fælder og så har de heller ikke røde øjne.

Hvad skal jeg gøre?

Er der nogen der ved, hvad det er for en slags flue?....og hvad man evt. kan gøre for at komme dem til livs?

Jeg kan desværre ikke uploade et billede, da det er i et andet format.

På forhånd tak!!!

Med venlig hilsen

Therese

De senest indberettede arter i Naturbasen: