Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Stephan Lund
Hvilken melangyna? (Læst 285 gange) Postet d. 23-03-15 kl. 22:33
Jeg kan ikke rigtig lande denne melangyna med min nøgle, så jeg kom til at tænke på pavlovskyi. Mine billeder er dog for dårlige til at vurdere øjenhår.

Kan den bestemmes?

Billedet er fra Vejlbo Mose, Silkeborg d. 19/3-15.

Hvilken melangyna? (Jeg kan ikke rigtig lande denne melangyna med min nøgle, så jeg kom til at tænke på pavlovskyi. Mine)
Foto: Stephan Skaarup Båsen Lund
Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(3302)
#1 Svar postet d. 24-03-15 kl. 07:38. Emne: Hvilken melangyna?
Hej Stephan

Det er M. pavlovskyi. En han. Rektangulære pletter på bagkroppen og hårede øjne (ses på venstre øje).

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stephan Lund
#2 Svar postet d. 24-03-15 kl. 09:00. Emne: Hvilken melangyna?
Hej Bent

Tak for bestemmelsen.

Jeg går ud fra, at det i så fald er første fund fra Jylland? Det går godt nok hurtigt med den art.

/Stephan

Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen
#3 Kommentar postet d. 24-03-15 kl. 15:37. Emne: Hvilken melangyna?
Hej Stephan

Jeg tør ikke svare på, om det er det første fund fra Jylland. Der er i hvert fald ikke registreringer på F&N. At det går hurtigt med udbredelsen, kan vi være helt enige om.

Venlig hilsen

Bent

Besvar | Kommentér

Leif Bloss Carstensen
#4 Kommentar postet d. 01-04-15 kl. 16:59. Emne: Hvilken melangyna?
Hej Bent og Stephan

Inspireret af denne tråd fandt jeg en Melangyna fra 22. marts 2014 frem og bestemte den. En pavlovskyi, han. I Rune Bygebjergs artikel i Entomologiske Meddelelser i 2011 nævnes kun fund fra Sjælland. Og nu er den så i Midtjylland. Den har bredt sig hurtigt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator