Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Pisarski
Skorpe-kødkernesvamp? (Læst 561 gange) Postet d. 03-09-07 kl. 17:00
Fundet på delvis nedbrudte grangrene tæt ved skovbunden, Frederikshåb plantage Billund. medio august. Jeg har kigget lidt på Troldsmør men synes fundet passer bedre på Skorpe-Kødkernesvamp med de lidt mørkere pletter. Men det kan måske være en helt anden som jeg slet ikke har tænkt på.

Skorpe-kødkernesvamp? (Fundet på delvis nedbrudte grangrene tæt ved skovbunden, Frederikshåb plantage Billund. medio august)
Foto: Inger Pisarski
Kommentér

Michael Filtenborg
#1 postet d. 03-09-07 kl. 17:27. Emne: Skorpe-kødkernesvamp?
Det er Troldsmør Ingen tvivl om det med den farve og kontur.

Kommentér

Inger Pisarski
#2 postet d. 03-09-07 kl. 17:49. Emne: Skorpe-kødkernesvamp?
Tusind tak så fører jeg den ind i min lille bog.Den troldsmør jeg kunne finde billeder af havde bare en hvid kant udenom, nærmest som et spejlæg. Men sådan behøver den altså ikke at se ud?

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 03-09-07 kl. 17:58. Emne: Skorpe-kødkernesvamp?
Nej det gør den bestemt ikke. Vi har fået en selvstændig forumskategori til svampedyrene (slimsvampene) da de ikke er svampe, men nærmest en mellemting mellem et amøbeagtigtdyr og en svamp. Hvis du vil finde den på siden høre den under kategorien andre dyr.

- se linket HER

VH Michael Filtenborg.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator