Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Andersen
Canon EOS 700D eller EOS 70D ?? (Læst 2124 gange) Postet d. 30-03-15 kl. 15:52
Hej

NU skal det være....anskaffelse af det længe ventede spejlreflekskamera bliver nu inden for overskuelig tid en realitet

Kameraet skal dels bruges til fotografering af fugle og dels indendørs fotografering/videooptagelse af børn og hund

Jeg overvejer Canon EOS 700D (i første omgang med det medfølgende objektiv, og senere en 300-400 mm linse), men har i en test på taenk.dk set at kameraet ikke scorer så højt på fotografering ved lav belysning (indendørs).

Nogle der har erfaring med EOS 700D i forbindelse med foto af fugle samt eventuelle problemer ved foto indendørs som de vil dele ud af?

Alternativt skal jeg ofre en del flere penge og anskaffe mig en 70D i stedet, men ved ikke hvor meget mere man får for pengene i forhold til en 700D ?

På forhånd tak for svar/råd

Venlig hilsen

Torben

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#1 Kommentar postet d. 30-03-15 kl. 21:50. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
Hejsa, jeg kan ikke svare dig, men jeg ville anbefale dig at kigge på fotostarts hjemmeside, der sidder fotonørder, som kan svare dig på et øjeblik med stor viden.

Besvar | Kommentér

Torben Andersen
#2 Kommentar postet d. 30-03-15 kl. 22:21. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
Tak for dit råd Peter, det vil jeg kaster mig over i morgen first thing

Er der alligevel nogle herinde der kan byde ind med lidt råd og vejledning, er det naturligvis stadig meget kærkomment!

Venlig hilsen

Torben

Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(9)
#3 Svar postet d. 31-03-15 kl. 00:05. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
I Canon 70D får du 20 M istedet for i Canon 700D 18 M, men det er slet ikke det afgørende:

Et bedre autofokus med Dual pixel AF i stedet for konventionel AF som fungere hurtigere på lifeview skærm.

Er med 19 f.p. istedet for 9 f.p. autofokus søgning.

a serieskud 7 contra 5 f.s. med større buffer.

Der er over 50% dobbelt batteripower i 70D.

Om du så vil ofre det mere prismæssigt må du selv afgøre.

De er begge 2 lige sarte ude i vejr med let regn f.eks. Så hvis du kun vil fotograferer fugle i godt vejr er de begge ok til det.

Hvis du vil fotografere fugle hvor der ind imellem er lidt regn, vil jeg istedet anbefale et 7D, de kan fås på tilbud for tiden fordi der er kommet et 7D mark II. Det har fuld magnesiumhus som er rimelig regntæt.

Ang. lowlight/dårlig lys skal du i Canon op i et fuldframe som Canon 6D eller 5D mark III før du får høj ISO uden støj. Der mister du crop faktor på 1.6x. Så der skal man tættere på fugl.

Her kan du sammenligne tester af kameraer: - se linket HER

Her kan du se priser på EDBpriser: - se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Andersen
#4 Kommentar postet d. 31-03-15 kl. 11:41. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
Tusind tak for input Lars !

Ud fra hvad du skriver og hvad jeg kan læse mig frem til, tror jeg 700d vinder over 70d, da jeg synes prisforskellen er for stor.

Fin pointe mht. 700d og 70d''s manglende robusthed ift. regn/fugt sammenlignet med 7d. Men igen tror jeg at jeg må gå på kompromis mht. huset, så der kan blive råd til en god linse til fuglefotografering ;)

Besvar | Kommentér

Lars Andersen
#5 Kommentar postet d. 31-03-15 kl. 12:32. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
Fornuftig nok, det er bedre i starten at ofre på godt objektiv i stedet for kamera.

Besvar | Kommentér

Bjarne Hansen
#6 Svar postet d. 04-04-15 kl. 21:11. Emne: Canon EOS 700D eller EOS 70D ??
Jeg vil anbefale 70D frem for 700D og 7D af flere årsager:

- Sensoren er af nyere generation end såvel 7D som 700D, hvilket betyder lidt bedre lysfølsomhed og meget bedre støjegenskaber. Der er fx mindre støj på blå himmel på 70D end på 7D og 700D og det er lettere at fjerne støj. Til sammenligning bruger det nye 7D mk2 en let forbedret udgave af sensoren fra 70D.

- Du kan mikro-justere fokus på 70D (som på 7D, men ikke 700D), hvilket betyder du kan få optimal skarphed fra dit objektiv.

- Den fleksible skærm med super live-view autofokus er fantastisk fx til billeder af fugle på vandoverflader. Det kan hverken 7D eller 700D eller nogen andre DSLR''er for den sags skyld. Og det er en ting jeg savner på mit 7D mk2 (fruen har overtaget 70D''en)

- 70D er rimelig robust overfor vejr og vind nogenlunde som 7D

- Autofokus systemet på 70D svarer nogenlunde til 7D''s.

Men som andre har påpeget, så er objektivet det vigtigste. Hvis valg af 70D betyder at du må anskaffe et ringere objektiv, så er du bedre tjent med et 700D og et bedre objektiv.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator