Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten DD Hansen
Snylteflue i Andrena-land? (Læst 216 gange) Postet d. 02-04-15 kl. 23:28
Denne snylteflue var talrigt repræsenteret på en sydvendt kystskrænt ved Staksrode Skov i Østjylland i dag - en skrænt, hvor der i øvrigt drønede snesevis af Andrena''er rundt. Har sådan en flue en chance for at få et navn? Hvis der er noget, der skal sættes fokus på, har jeg krapylet som belæg.

på forhånd tak

DD

Snylteflue i Andrena-land? (Denne snylteflue var talrigt repræsenteret på en sydvendt kystskrænt ved Staksrode Skov i Østjylland)
Morten DD Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 573)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12627)
#1 Svar postet d. 03-04-15 kl. 00:28. Emne: Snylteflue i Andrena-land?
Hej Morten

Afgjort ingen Snylteflue. Heller ikke i udvidet forstand.

Det er en muscide, og jeg vil tro, du skal forvente noget i retning af Helina sp.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten DD Hansen
#2 Kommentar postet d. 04-04-15 kl. 21:20. Emne: Snylteflue i Andrena-land?
Modtaget! Jeg syntes, postscutellum var tydeligt, men nu har jeg lige tjekket, hvor tydeligt det skal være.... Næste gang!

Men tak alligevel

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator