Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Kan denne Sylvicola artsbestemmes? (Læst 327 gange) Postet d. 03-04-15 kl. 00:20
Set i min have i Malling d.2.4.2015.

Jeg er sikker på, at den tilhører slægten Sylvicola (Vinduesmyg), men kan den komme længere end til sp.? S. cinctus for eksempel? Desværre har jeg ikke andre billeder - den fløj, da jeg ville snige mig op på siden af den.

Vh Elisabeth

Kan denne Sylvicola artsbestemmes? (Set i min have i Malling d.2.4.2015.

Jeg er sikker på, at den tilhører slægten Sylvicola (Vindues)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (747 x 917)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(12623)
#1 Svar postet d. 03-04-15 kl. 00:32. Emne: Kan denne Sylvicola artsbestemmes?
Hej Elisabeth

Nja, det er jo nok Sylvicola cinctus, men det forbliver et ubesvaret spørgsmål, om det også er. Det kunne ligeså godt være Sylvicola fenestralis, men den lader til at være knap så almindelig.

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 03-04-15 kl. 00:50. Emne: Kan denne Sylvicola artsbestemmes?
Hej Walther,

Tak for svaret - det var du ikke længe om!

Det fremgår dog ikke helt lysende klart af det, om du mener, jeg kan obse dyret som S. cinctus eller skal holde mig til sp.?

Bedste hilsener, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 03-04-15 kl. 01:23. Emne: Kan denne Sylvicola artsbestemmes?
Nej, ved du hvad - ved nærmere eftertanke synes jeg ikke, du skal plages mere med denneher, Walther. Den bliver en sp., og det må så være det.

Hvordan man så skelner mellem cinctus og fenestralis - især: om det overhovedet er (teoretisk) muligt at gøre dette via fotos alene - får så hænge og blafre i vinden lidt endnu.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator