Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nicholas Bell
Hjælp til svamp.. (Læst 500 gange) Postet d. 07-09-07 kl. 00:33
Hej,

Fundet på et åbent stykke af den italienske sti på Mols d.28/8. De stod 4-5 stykker sammen, hattene var 3-4 cm, meget mørke som det ses. Stokbasis var hvidfiltet. Jeg har hverken lugtet til den eller kigget nærmere på sporefarven. Jeg fik ikke kigget så meget på den på lokaliteten da jeg blev afbrudt af en guldhale og efter den var fløjet fra mig havde jeg glemt alt om svampen her.

Jeg var selv lidt ovre i blåbladet rødblad men kun udfra mycokey hvor jeg nøglede efter hat og stok farve, og derfor er jeg ret usikker på den. Nogen der har nogle idéer eller er det bare en syg svamp ?

Hjælp til svamp.. (Hej, 

Fundet på et åbent stykke af den italienske sti på Mols d.28/8. De stod 4-5 stykker sammen,)
Foto: Nicholas Bell
Kommentér

Flemming Larsen
#1 postet d. 07-09-07 kl. 09:01. Emne: Hjælp til svamp..
Det er ikke en syg svamp. Du er helt sikkert på rette spor mht. til rødblad. Da der er flere der ligner hinanden kan jeg udfra billedet ikke sige det præcise artsnavn.

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Kommentér

Nicholas Bell
#2 postet d. 08-09-07 kl. 10:40. Emne: Hjælp til svamp..
Hej Flemming og tak for hjælpen!

Det er en fed side du har dig, den blev straks "bogmærket".

Nu har jeg forsøgt at nøgle den udfra Danske Storsvampe og når frem til Blåbladet.

Det skillende punkt ved savtakket er lamelæggens mørke farve, samt den skal være savtakket. Det synes jeg ikke denne er. Er det et "sikkert" nøgletræk?

Er det stadig ikke til at sige udfra billeder? For så bliver det bare en Entoloma sp.

Hjælp til svamp.. (Hej Flemming og tak for hjælpen!
Det er en fed side du har dig, den blev straks "bogmærket".

Nu )
Foto: Nicholas Bell
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator