Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Fugle flyver i flok, hvis de mange nok (Læst 1797 gange) Postet d. 27-04-15 kl. 07:58
På Bjerge Klint d. 23. april, omkring kl. 20:30, stod jeg og iagttog en stor flok fugle på 100-150 stk., der øvede sig i formationsflyvning () over en nysået kornmark, - et fantastisk skue, der blev ved i over en halv time måske længere, - jeg så dem ikke slå sig ned, fordi det efterånden blev for mørkt.

Jeg har ikke noget specielt godt billede af dem, men I fuglefolk er jo skrappe, så det går vel at identificere dem alligevel.

mvh

Finn

Fugle flyver i flok, hvis de mange nok (På Bjerge Klint d. 23. april, omkring kl. 20:30, stod jeg og iagttog en stor flok fugle på 100-150 s)
Foto: Finn M. Hansen
Klik på billedet for original størrelse (1001 x 710)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#1 Kommentar postet d. 27-04-15 kl. 07:59. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
2

Fugle flyver i flok, hvis de mange nok (2)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1067 x 600)
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#2 Svar postet d. 27-04-15 kl. 09:05. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
Det er hjejler, sort bug kan skimtes på nogen af fuglene på det første billede hvor også det korte næb kan anes.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#3 Svar postet d. 27-04-15 kl. 09:09. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
Hjejler

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#4 Kommentar postet d. 27-04-15 kl. 09:16. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
Hej Thomas og Frank

Meget fint, - mange tak for svaret

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Anders Østerby
#5 Kommentar postet d. 27-04-15 kl. 12:37. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
Nu har jeg ikke helt styr på hvor Bjerge Klint ligger - og dermed ved jeg ikke, hvor sandsynligt det ville være at der var pomeransfugle imellem, men på denne tid er det værd at tjekke hjejlflokkee for om den smukke fætter til hjejlen skulle være imellem.

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#6 Kommentar postet d. 27-04-15 kl. 12:58. Emne: Fugle flyver i flok, hvis de mange nok
Bjerge klint ligge midt mellem Reersø og Asnæs ved det, der hedder Jammerlandsbugten, - eller ved Storebælt mellem Kalundborg og Korsør (nærmest Kalundborg)

- jamen, jeg vil da prøve at holde øje med dem, hvis de bliver i området.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator