Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise W. Janssen
Grøntsagsdyrkning/kompost? (Læst 621 gange) Postet d. 29-04-15 kl. 10:34
Hej

Jeg er godt klar over, at det måske ikke er den rigtige side at stille spørgsmålet på, men der er så mange mennesker der ved en helt masse herinde, så jeg prøver alligevel.

Min kæreste og jeg har lavet/laver nogle højbede. Sidste år kom der kompost i fra Genbrugspladsen, og intet andet. Jeg synes ikke grøntsagerne sagte så godt (de voksede dog fint).

I år synes jeg vi skal putte almindelig jord i, og kun tilsætte en tredjedel kompost, fordi der står at kompost er meget stærkt. Men min kæreste synes vi kun skal have kompost i.

Hvad siger I? Er det helt forkert at dyrke grøntsager kun i kompostjord, eller er det lige så fint som jord?

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(2)
#1 Svar postet d. 01-05-15 kl. 12:00. Emne: Grøntsagsdyrkning/kompost?
I al mindelighed er ren kompost for næringsrigt for planterne, det går måske med de mest næringskrævende som spinat m.v.

Det er en god idé at blande med jord, som i gjorde tidligere.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator