Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Rå svampe som føde - svampes næringsværdi (Læst 844 gange) Postet d. 29-04-15 kl. 10:54
Jeg søger en god, kort, nogenlunde pædagogisk redegørelse for svampe som næringsmiddel, deres fordøjelighed o.s.v.

Specielt noget om at spise rå svampe, som man givetvis bør gøre i større doser. Jeg ved godt at champignoner ofte indehrolder phenyldydraziner, der dog nedbrydes ved opvarmning. Men der også nogle generelle. ubehagelige indholdsstoffer, der findes i de fleste svampe, og fremtræder som giftige i de arter, der har dem i større koncentrationer.

Jeg skal bruge det til at stikke i hånden på folk på mine svampeture - bland andet.

Hvem kan hjælpe?

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#1 Kommentar postet d. 01-05-15 kl. 11:40. Emne: Rå svampe som føde - svampes næringsværdi
"Specielt noget om at spise rå svampe, som man givetvis bør gøre i større doser."

Der mangler da vist en negation i den sætning

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 01-05-15 kl. 11:58. Emne: Rå svampe som føde - svampes næringsværdi
Sebastian, tak for skarpsynet. Jo, der var smuttet et "ikke", der skal stå:

Specielt noget om at spise rå svampe, som man givetvis ikke bør gøre i større doser.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator