Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3 (Læst 308 gange) Postet d. 11-05-15 kl. 23:23
beskrivelse kommer, hvis det lykkes!

De 3 andre gange startede jeg med oversigtsbilledet - denne gang prøver jeg med bladene

Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3 (beskrivelse kommer, hvis det lykkes!
De 3 andre gange startede jeg med oversigtsbilledet - denne ga)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 11-05-15 kl. 23:34. Emne: Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3
Nå da, så kom den igennem!!! ... det er nok billedet, der ikke ville???

Tilbage til fakta: Denne mælkebøtte fra matriklen (stien udenfor haven), har du Hans (d. 30-04-15), identificeret som T. subleucopodum (Langtandet vejmælkebøtte).

Nu blomstrer den, og kan fotograferes ... og det klør gevaldigt i min mands fingre, for at fjerne den før frugtsætningen!!

Vil du ud fra disse billeder acceptere artsnavnet?

Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3 (Nå da, så kom den igennem!!! ... det er nok billedet, der ikke ville???

Tilbage til fakta: Denne )
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 11-05-15 kl. 23:46. Emne: Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3
Hej Hans, sig til hvis du har brug for flere billeder, for jeg har nu forsøgt 4 gange(!!) at sende mit oversigtsbillede, uden at det går igennem!

Det viser alligevel ikke en "perfekt" roset, da det var for uoverkommeligt, at fjerne alt vorteroden rundt om den .

Hilsen, Bodil

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 14-05-15 kl. 19:15. Emne: Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3
Der var bedre foto-vejr dagen efter (12-05-15)

Så her et oversigtsbillede før opgravningen ...

Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3 (Der var bedre foto-vejr dagen efter (12-05-15) 

Så her et oversigtsbillede før opgravningen ...)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 14-05-15 kl. 19:19. Emne: Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3
- og efter opgravningen, hvor den kunne splittes op i adskillige enkeltrosetter... (spørgsmål: Regnes hver roset så for én plante ... eller er hele samlingen én plante?)

Forsøg nr. 4!!! på at oprette en tråd - "matrikel-bøtte" 1/3 (- og efter opgravningen, hvor den kunne splittes op i adskillige enkeltrosetter... (spørgsmål: Regne)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator