Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
"matrikel-bøtte" 3/3 (Læst 312 gange) Postet d. 12-05-15 kl. 00:01
Endelig kunne jeg godt tænke mig et navn til den mælkebøtte ved bagdøren, der havde en "misvækst-blomst", som du Hans, fjernede, fordi den "tog for meget kraft"

Og nu blomstrer alle de andre blomsterkurve lystigt, så mon den kan identificeres?

Jeg tror da nok, at det er en krogmælkebøtte (men er dog, som altid usikker!)

"matrikel-bøtte" 3/3 (Endelig kunne jeg godt tænke mig et navn til den mælkebøtte ved bagdøren, der havde en "misvækst-blo)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 00:02. Emne: "matrikel-bøtte" 3/3
-

"matrikel-bøtte" 3/3 (-)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 00:03. Emne: "matrikel-bøtte" 3/3
-

"matrikel-bøtte" 3/3 (-)
Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#3 Svar postet d. 12-05-15 kl. 00:10. Emne: "matrikel-bøtte" 3/3
Den har en mærkværdig, aflang roset, som måske skyldes samme omstændigheder, som påvirkede det flade kurvskaft.

Planten ligner i øvrigt T. angustisquameum, men der skal findes flere, mere typiske eksemplarer, før den kan endeligt bekræftes. Jeg har for nylig lagt et eksemplar af denne art fra Skagen ind på F&Ns Galleri.

Hilsen, Hans

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 00:38. Emne: "matrikel-bøtte" 3/3
Jeg tror ikke på, at jeg kan finde andre individer her på matriklen - jeg har i hvert fald ikke set nogen, der lignede (og i parentes bemærket, kan jeg ikke komme udenfor en dør, uden at kigge på detaljerne hos alle mælkebøtter jeg ser!!).

Men jeg tænkte bare, at man kunne se bort fra det aflange "look", som uden tvivl skyldes misvæksten

Du får lige et billede af "misvæksten"

"matrikel-bøtte" 3/3 (Jeg tror ikke på, at jeg kan finde andre individer her på matriklen - jeg har i hvert fald ikke set )
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator