Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Minder om timian, men er det vist ikke ?? (Læst 406 gange) Postet d. 12-05-15 kl. 16:22
Knudskov (Vordingborg) 11.4.15. På lidet trafikret skovvej, hvor den går gennem et åbent stykke, der afgræsses. Tørt og noget sandet. Krybende, små med få blomster på mindre end 10 mm Ø

Minder om timian, men er det vist ikke ?? (Knudskov (Vordingborg) 11.4.15. På lidet trafikret skovvej, hvor den går gennem et åbent stykke, der)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (800 x 456)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 16:23. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
På nærbillede ser det ud som om bladene er lidt kødede

Minder om timian, men er det vist ikke ?? (På nærbillede ser det ud som om bladene er lidt kødede)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3943)
#2 Svar postet d. 12-05-15 kl. 16:36. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Hindeknæ, Gerner

-Nellikefamilien

-og nok Mark-Hindeknæ

(-du er efterlyst af Finn i Forfra )

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 17:07. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Tak, Per

Og jo, jeg har set - og også besvaret - Finn´s efterlysning

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(2978)
#4 Svar postet d. 12-05-15 kl. 18:14. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
& Mark-Ærenpris, men der ku´ godt være nogle af de sjældne ...

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 18:20. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Hej Henrik,

Jeg kan godt se, at der er ærenpris på billedet, men jeg er ikke helt med på, hvad du mener med de sjældne ??

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 18:24. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Det ku´ jo være, at Henrik drømte om Vår-Ærenpris

-men Lindholm Høje er ganske leveringsdygtig i sligt

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#7 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 18:27. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Per: så skam Vår-Ærenpris på Fyns Hoved i søndags (en af 2 kendte forekomster i Det Fynske Ørige)

Gerner: den ligner meget Mark-Ærenpris!

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 18:40. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Her et "ubrugt" billede derovrefra (Lindholm)

Minder om timian, men er det vist ikke ?? (Her et "ubrugt" billede derovrefra (Lindholm))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (862 x 1054)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#9 Kommentar postet d. 12-05-15 kl. 19:20. Emne: Minder om timian, men er det vist ikke ??
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke fokuserede på ærenpriserne, så jeg har ikke noget foto, der kan afgøre, om der er tale om en sjældenhed

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator