Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter S. Jensen
rør/kær/buskrørsanger? (Læst 667 gange) Postet d. 23-05-15 kl. 19:34
Billedet er taget i dag ved Mjang Dam på Als, og fuglen sang ikke.

For mig ser det ud som om, det lyse øjenbryn når bag øjet, og at der ikke er hvide spidser på vingefjerene, så det dermed kunne være en buskrørsanger, men det kan jo være billedets kvalitet ...?

Venlig hilsen

Peter.

rør/kær/buskrørsanger? (Billedet er taget i dag ved Mjang Dam på Als, og fuglen sang ikke.
For mig ser det ud som om, det l)
Peter S. Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#1 Svar postet d. 23-05-15 kl. 22:00. Emne: rør/kær/buskrørsanger?
Hej Peter.

Ikke en buskrørs - dels fordi vingen er for lang, og dels fordi buskrørs er R*Vsjælden herhjemme og aldrig er blevet fundet i DK "visuelt" i felten. Alle danske fund er syngende eller ringmærkede fugle.

Det er rørsanger eller kærsanger. Det er svært at vurdere overgumpens farve - ser måske lidt grønlig ud(?), ligesom næbbet virker ret kort...kunne tyde på Kærs. Den slags tør jeg ikke rode mig ud i, jeg bestemmer dem på sangen. Måske der kommer en ringmærker forbi tråden (de kan det der), så lad den stå åben lidt endnu.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter S. Jensen
#2 Kommentar postet d. 25-05-15 kl. 11:44. Emne: rør/kær/buskrørsanger?
Hej Morten!

Mange tak for dit bud!

Det ser ikke ud til, at der er andre, der har lyst til at komme med et, så jeg antager, at det er en kærsanger.

Venlig hilsen

Peter.

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#3 Svar postet d. 25-05-15 kl. 23:11. Emne: rør/kær/buskrørsanger?
Hej Peter.

Nej, nej, nej - du kan antage at det måske er en kærsanger. Beklager, jeg ikke fik forklaret mig ordentligt.

Man skal altid være varsom med at bestemme sangere uden at kende stemmerne.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter S. Jensen
#4 Kommentar postet d. 25-05-15 kl. 23:37. Emne: rør/kær/buskrørsanger?
OK - tak igen!

Venlig hilsen

Peter.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator