Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Genbrug og renovering af forladte svalereder (Læst 1356 gange) Postet d. 27-05-15 kl. 10:43
i carporten, Øksedal. Nu overbygget.

- nye logerende: sangere.

Hvilke ,håber jeg at få opklaret "hen ad vejen" , som jeg får held med billeder

Genbrug og renovering af forladte svalereder (i carporten, Øksedal. Nu overbygget.
- nye logerende: sangere.
Hvilke ,håber jeg at få opklaret "h)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (753 x 890)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 27-05-15 kl. 10:44. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder

Genbrug og renovering af forladte svalereder (:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (668 x 791)
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(827)
#2 Svar postet d. 27-05-15 kl. 11:02. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Per, det er en Gærdesmutte som har genbrug svalereden, og udbygget den i egen stil.

Selv om Gærdesmutten er en fantastisk sanger, er den alligevel ikke medlem af gruppen af sangere.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 27-05-15 kl. 11:16. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Jøsses, Einar

-den smuttede ud kort efter foto- det går hurtigt, men at det ikke er en sanger.....

Tak, Einar -jeg holder lige en anelse tilbage

-vi har jo Gærdesmuttere her på parcellen... så de er jo velkendte

-nå, måske skal brillerne pudses

Besvar | Kommentér

Bjarne Bo Jensen

Svaraktivitet:

(173)
#4 Svar postet d. 27-05-15 kl. 12:39. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Einar har helt ret, typisk gærdesmutterede og hovedet med fine lyse øjenbryn.

Mvh

Bjarne Bo

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 27-05-15 kl. 17:10. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Og jeg kiggede lige i Europas Fugle for at se på smutten i fred og ro.

Og selvfølgelig har Einar ret

-ved ikke, hvorfor jeg har fået sangere på hjernen...

Tak, Einar og tak Bjarne Bo.

(Måske får jeg held med billeder henad vejen )

Per

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#6 Kommentar postet d. 27-05-15 kl. 17:23. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Per, den kan i hvert fald "lave larm i ca 4 sekunder i træk", ikke mindst i forhold til sin størrelse.

Bedste hilsen herfra

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen
#7 Kommentar postet d. 27-05-15 kl. 17:34. Emne: Genbrug og renovering af forladte svalereder
Per, tillykke med gærdesmuttereden, og pas på ikke at stille noget nedenunder så kattene kan komme derop.

Gærdesmuttehannen bygger jo flere reder som han så præsenterer for interesserede hunner. Accepteres reden forer hunnen reden og starter æglægningen.

Denne rede er tydeligvis foret, så hunnen er nok nu igang med æglægningen (8-10æg). I denne tidlige fase kan nogle fugle være ømfindtlige for forstyrrelser. Så vær varsom.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator