Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Johnny Hedegaard
Fugle i felten (Læst 1206 gange) Postet d. 29-05-15 kl. 07:54

Min (næsten) uundværlige "Fugle i felten" er forsvundet, og jeg skal derfor have en afløser.

Den forsvundne var 3. udgave,2004 - omslag i bøjeligt flexi-cover. Med illustrationer af Killian Mullarney, Lars Svensson og Dan Zetterström.

Spørgsmål:

Skal jeg søge efter samme udgave som den forsvundne,

(selvfølgelig antikvarisk da den er udsolgt fra forlaget) eller skal jeg købe 2012 udgaven, som er bearbejdet af Klaus Malling Olsen og Erik Kramshøj?

- Jeg har ikke selv set 2012-versionen, men så vidt jeg kan forstå er ikke alle lige begejstrede.

Mvh.

Johnny H.

Besvar | Kommentér

Rita Merete Hansen

Svaraktivitet:

(94)
#1 Svar postet d. 29-05-15 kl. 09:18. Emne: Fugle i felten
Hej.

Fugle i felten er den bedste synes jeg.2012 udgaven er revideret,så der er rettelser fra den "gamle"

Du kan købe den hos saxo for 269 kr

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#2 Svar postet d. 29-05-15 kl. 09:25. Emne: Fugle i felten
Og samme udgave (2012) hos William Dam for kun kr. 229,- : - se linket HER

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Johnny Hedegaard
#3 Kommentar postet d. 29-05-15 kl. 10:08. Emne: Fugle i felten
#1 og #2 - Tak for svar og links til jer begge.

Og på jeres svar forstår jeg, at I ikke hører til den gruppe der har indvendinger mod 2012-udgaven.

Jeg må bare få den bestilt.

Mvh.

Johnny H.

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#4 Svar postet d. 29-05-15 kl. 18:44. Emne: Fugle i felten
Den nye udgave har inddraget en del nylige taksonomiske opdelinger, der kun er vigtige, hvis du er på fuglerejser i udlandet. Det er ofte så svært stof, at fuglene alligevel kun kan bestemmes på geografien. Til brug i DK er de begge to lige gode, hvis man ikke lader sig forvirre af de mange "store tornskader" osv - det er stadig bare (s)sp excubitor, man ser herhjemme.

Udtagelsen er måske de store måger, hvor kaspisk måge, middelhavssølvmåge, sildemåger osv er behandlet hver for sig. Illustrationerne er desværre bare ikke så gode på netop dette punkt, synes jeg.

Kort og godt er Fugle i felten (1&2)den suverænt bedste fuglebog, man kunne ønske sig.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Johnny Hedegaard
#5 Kommentar postet d. 31-05-15 kl. 10:12. Emne: Fugle i felten
#4 - Tak for svar.

Mvh.

Johnny H.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator