Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kresten Hansen
Hvilken bægersvamp? (Læst 369 gange) Postet d. 31-05-15 kl. 20:15
Jeg er endnu en gang stødt på grund med ID på en svamp. Det er nu heller ikke svært, når der er lavvandet i forvejen. Men hvad er mon denne fra Rubjerg i dag? Ingen speciel lugt og en diameter på 55 mm.

Mvh Kresten

Hvilken bægersvamp? (Jeg er endnu en gang stødt på grund med ID på en svamp. Det er nu heller ikke svært, når der er lavv)
Foto: Kresten
Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#1 Kommentar postet d. 31-05-15 kl. 20:15. Emne: Hvilken bægersvamp?
Den gror på træ. Muligvis ædelgran.

Hvilken bægersvamp? (Den gror på træ. Muligvis ædelgran.)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 31-05-15 kl. 21:05. Emne: Hvilken bægersvamp?
Hej Kresten, umiddelbart ligner det Pokal-foldhat. Men jeg kan ikke lade med at tænke, om det kunne være den meget sjældne Furestokket foldhat, som netop før er fundet på Rugbjerg - se linket HER

Jeg syntes du skal indberette den på svampeatlas og gem belægget, hvis Thomas Læssøe vil se det

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#3 Kommentar postet d. 31-05-15 kl. 21:32. Emne: Hvilken bægersvamp?
Der stod nogle få stykker et par meter fra den jeg spurgte på. De ligner da egentlig meget dem i dit link? Selv om dette billede er ret mislykket. Gad vide om du har ret...

Mvh Kresten

Hvilken bægersvamp? (Der stod nogle få stykker et par meter fra den jeg spurgte på. De ligner da egentlig meget dem i dit)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3017)
#4 Svar postet d. 01-06-15 kl. 14:38. Emne: Hvilken bægersvamp?
næppe furestokket foldhat, det er en efterårsart. Pokal Foldhat er OK

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#5 Svar postet d. 01-06-15 kl. 15:08. Emne: Hvilken bægersvamp?
Fint Aksel, det havde jeg overset

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#6 Kommentar postet d. 01-06-15 kl. 18:07. Emne: Hvilken bægersvamp?
Det bliver så til en Pokal foldhat. Jeg var lige forbi i dag og tage et bedre billede af en af dem i klyngen ved siden af. De ser alle lidt medtaget ud.

Tak til jer begge.

Mvh Kresten

Hvilken bægersvamp? (Det bliver så til en Pokal foldhat. Jeg var lige forbi i dag og tage et bedre billede af en af dem i)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator