Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
10. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Preben Bach Nielsen
Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive). (Læst 597 gange) Postet d. 31-05-15 kl. 21:04
Var i gang med at fotografere hættemåger da denne pludselig kom susende forbi, nåede at fange den med kameraet..

Jeg vil selv gætte på en fjordterne ???

Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive). (Var i gang med at fotografere hættemåger da denne pludselig kom susende forbi, nåede at fange den me)
Preben Bach Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (786 x 445)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6216)
#1 Svar postet d. 31-05-15 kl. 21:06. Emne: Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive).
Uha, lidt mere skarpt næste gang, please!

Gætter dog på Havterne pga meget lange yderste halefjer, og klar kontrast mellem grå underside og hvid kind.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#2 Svar postet d. 31-05-15 kl. 21:07. Emne: Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive).
Med fare for fejlbestemmelse og langvarige diskussioner vil jeg nu mene at det er en havterne.

Bemærk den skarpe sorte bagkant på håndsvingfjerene.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3465)
#3 Svar postet d. 31-05-15 kl. 21:09. Emne: Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive).
Billedet er godt nok uskarpt, men med den tydelige adskillelse af den hvide kind mod det grålige bryst og med de lange yderhalefjer vil jeg sige Havterne.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Preben Bach Nielsen
#4 Kommentar postet d. 31-05-15 kl. 21:15. Emne: Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive).
Takker for svarene.

Ved godt billedet er noget uskarp, men vil tilføje at fuglen var kun 10-15 meter væk og jeg havde kun min 300 mm linse på kameraet....

Vil lige tilføje det foto jeg tog få sekunder inden ternen kom susende

Terne fra Fisketur ved Karup å (lige syd for Skive). (Takker for svarene.

Ved godt billedet er noget uskarp, men vil tilføje at fuglen var kun 10-15 me)
Preben Bach Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator