Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fisk -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen V Knudsen
Biomanipulation under overfladen. (Læst 843 gange) Postet d. 31-05-15 kl. 22:39
- se linket HER

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#1 Kommentar postet d. 02-06-15 kl. 22:42. Emne: Biomanipulation under overfladen.
Jeg kender ikke den aktuelle sag, men det ville da være klædeligt med lidt mere info end bare et link til en ensidig video med emotionel underlægningsmusik.

Her er kommunens egen beskrivelse af projektet:

- se linket HER

Jeg savner svar på, hvad søens historik er. Var det en ren og klarvandet sø, indtil nogen satte fisk ud i den?

Kommentér

lars krogh
#2 Kommentar postet d. 03-06-15 kl. 16:30. Emne: Biomanipulation under overfladen.
biomanipulation med monofilgarn i ferskvandsøer burde være forbudt ved lov . Da de ikke kun skader og dræber de som fisk man ønsker bevare og genudsætte . men de er rene dødsfælder for vandfugle blishøns som ænder og lappedykkere og pattedyr som odder . biomanipulation bør foretages med stjerneruser eller elfiskning .

Kommentér

Steen V Knudsen
#3 Kommentar postet d. 03-06-15 kl. 20:01. Emne: Biomanipulation under overfladen.
#1.

Budskabet er sådan set bare kendskab til hvordan biomobning foregår, ikke andet.

Det er jo de færreste mennesker der får et indblik i hvad der foregår under vandoverfladen når der sættes garn.

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#4 Kommentar postet d. 03-06-15 kl. 22:43. Emne: Biomanipulation under overfladen.
Nu kender jeg dig ikke, og ved ikke hvad dine holdninger er til emnet, da du ikke siger det direkte, og jeg vil derfor ikke beskylde dig for noget.

Men. Den video er tydeligvis lavet af en lystfisker, der er utilfreds med de pågældende projekt, da det går ud over lystfiskerens egeninteresse.

Sådan en udmelding, mener jeg, er temmelig hyklerisk, når det fremføres af en lystfisker. Jeg går ikke ud fra, at der samtidig er lavet en lang følelsesladet video af en gedde, der får flået munden op med en skarp krog, for derefter at blive trukket rundt i en halv time af et menneske, der udelukkende gør den for egen underholdnings skyld.

Hvis det viser sig, at videoen er lavet af en Anima-aktivist eller lignende, skal jeg nok trække min beskyldning om hykleri tilbage

Bemærk, jeg har ikke taget stilling til, om jeg synes det er synd for fiskene eller lystfiskerne eller nogen/noget helt tredje.

Kommentér

Steen V Knudsen
#5 Kommentar postet d. 04-06-15 kl. 21:32. Emne: Biomanipulation under overfladen.
Citat.

Nu kender jeg dig ikke, og ved ikke hvad dine holdninger er til emnet, da du ikke siger det direkte, og jeg vil derfor ikke beskylde dig for noget.

Men. Den video er tydeligvis lavet af en lystfisker, der er utilfreds med de pågældende projekt, da det går ud over lystfiskerens egeninteresse.

Sådan en udmelding, mener jeg, er temmelig hyklerisk, når det fremføres af en lystfisker. Jeg går ikke ud fra, at der samtidig er lavet en lang følelsesladet video af en gedde, der får flået munden op med en skarp krog, for derefter at blive trukket rundt i en halv time af et menneske, der udelukkende gør den for egen underholdnings skyld.

Hvis det viser sig, at videoen er lavet af en Anima-aktivist eller lignende, skal jeg nok trække min beskyldning om hykleri tilbage

Bemærk, jeg har ikke taget stilling til, om jeg synes det er synd for fiskene eller lystfiskerne eller nogen/noget helt tredje.

Citat slut.

Nu er min holdning til emnet generelt, jo sådan set temmelig irrelevant.

Jeg nøjes blot med at vise hvordan biomanipulation blandt andet foregår, nemlig med stormaskede net der helt ukritisk fanger fisk der er for store til at gå gennem maskerne.

Og hvis ikke nettene røgtes med 12 timers mellemrum, men henstår i op til 48 timer, er resultatet som billederne viser.

Jeg tilbyder menigmand at danne sig sin egen mening om emnet, ikke andet.

Jeg har kun to spørgsmål til dit indspark.

Hvorfor har en lystfiskerproduceret filmsekvens mindre lødighed end hvis den var produceret af Anima?

Er der forskel på de lidelser disse garn medfører hvis det er den ene frem for den anden der producerer?

Kommentér

Nikolaj H. Correll
#6 Kommentar postet d. 04-06-15 kl. 22:59. Emne: Biomanipulation under overfladen.
Jeg tolker videoen som: "Se det er synd for fiskene, det gør ondt på dem."

Hvis en sådan video er lavet af en lystfisker, så er det hyklerisk, da fisk også bliver udsat for ret store smerter, når der lystfiskes.

Det svarer til, hvis en konventionel svinebonde gik ned i dyrehandlen og lavede en film om marsvin i bur, fordi han/hun syntes det var synd for dem.

Ang. Anima-aktivister, så går jeg ikke ud fra, at de lystfisker. Hvis de gør, så er de også hykleriske.

For en god ordens skyld, så må jeg nok hellere lige oplyse, at jeg af og til selv lystfisker og er fuldt afklaret med, at jeg påfører dyrene smerte for egen underholdnings skyld.

Kommentér

Steen V Knudsen
#7 Kommentar postet d. 04-06-15 kl. 23:19. Emne: Biomanipulation under overfladen.

Nikolaj.

Jeg linkede kun til videoen for at andre har en mulighed for at se hvordan biomanipulering foregår.

Forstår ikke din logik.

Kommer nok ikke til at forstå den.

Fred være med det.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator