Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Henrik Pedersen
Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges. (Læst 3266 gange) Postet d. 06-06-15 kl. 08:44
Har Canon 400 mm f5,6, og overvejer at skifte til den nye Canon 100-400 mm f 4-5,6 II. Er der nogen herinde, der har testet objektivet eller er lykkelig ejer?

Besvar | Kommentér

Jens Larsen
#1 Kommentar postet d. 06-06-15 kl. 17:10. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Hej Hans

Jeg har haft den nye i nogle måneder nu, og er meget begejstret for den.

Jeg var stort set holdt op med at bruge den gamle, efter jeg fik en 300 2,8. Men efter jeg fik den nye 100-400 har jeg ikke brugt min 300. Den skal dog nok komme i brug igen - Men 100-400 er jo noget nemmere at slæbe rundt med.

Venlig hilsen Jens Hyldstrup Larsen

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#2 Kommentar postet d. 06-06-15 kl. 18:08. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Folket er generelt begejsret: - se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Eftersom det er et ret stort og dyrt objektiv, er det nok også ret erfarne brugere - ikke nybegyndere, der let jubler over det meste (selv det at åbne æsken...). Ved brugeranmeldelser skal man altid huske at læse mellem linjerne, fx brugernes erfaringsgrundlag el. mangel på samme.

- se linket HER

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Stig Jensen

Svaraktivitet:

(16)
#3 Svar postet d. 10-06-15 kl. 10:28. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Som jeg læser testen, er billedkvaliteten stort set den samme, så med mindre du har brug for zoom-området op til 400mm og IS, kan du lige så godt beholde din prime som også er lettere.

Venligst Stig

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Jensen

Svaraktivitet:

(16)
#4 Svar postet d. 10-06-15 kl. 10:28. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Som jeg læser testen, er billedkvaliteten stort set den samme, så med mindre du har brug for zoom-området op til 400mm og IS, kan du lige så godt beholde din prime som også er lettere.

Venligst Stig

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Henrik Pedersen
#5 Kommentar postet d. 10-06-15 kl. 19:58. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Den nye zoom har tre opgraderinger ift fast 400 mm.

1: Vejrforsegling.

2: 4 vejs billedstabilisering.

3: Alsidighed/zoomfuntion, når du er i flot natur og fast 400 mm er for meget.

Måske tegner den også bedre i modlys, som jeg ofte fotograferer fugle i?

Men jeg vil ikke gå på kompromis med skarpheden!

Så det er dejligt at I vil dele jeres erfaringer!

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(74)
#6 Svar postet d. 21-06-15 kl. 12:25. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Jeg har haft den nye 100-400 et par måneder nu som supplement til min 600 mm.

Begejstringen er ganske stor: Objektivet er nemt at håndtere i hele zoom-området, perfekt afbalanceret. Autofokus-motoren trækker lynhurtigt.

Skarpheden er supergod hele vejen fra 100 til 400. Jeg har også prøvet at sætte en 1.4 teleconverter på. Her er skarpheden stadigvæk rigtig god = fuld anvendelig i praksis også. man skal bare lige huske, at man står med en 560 mm i hænderne ( + evt cropfactor på kameraet), så det kræver en rolig hånd eller hurtig lukkertid - selvom image stabilizeren er en god hjælp er der grænser for, hvad den kan klare.

Husk også, at hvis man ikke bruger 7DII/5D/1D, så ryger autofokusen i den lange ende, hvor blænden ryger på 8 med tc''en på.

Min anbefaling er i hvert fald ikke svært at få, når det gælder dette objektiv!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard
#7 Kommentar postet d. 24-06-15 kl. 15:43. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Det er god skik lige at markere svarene som accepteret, hvis man synes man har fået hjælp/svar på sit spørgsmål

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2)
#8 Svar postet d. 24-06-15 kl. 16:08. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Hej Kim -

tak for din anbefaling - jeg leder netop efter et objektiv, der tillader mig at følge f.eks. vadefugle i flugt. Især i situationer hvor disse i heldigste fald kortvarigt suser ind på ganske få meters afstand og væk igen. Her kommer de faste objektiver til kort - har tit og ofte stået og ærgret mig over at jeg ikke kunne komme ind under 400 og 5oo mm-nærafstanden.

Hvilket kamerahus har du afprøvet på - jeg bruger Mark 4 og undertiden 5D Mark 3 ?

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(74)
#9 Svar postet d. 24-06-15 kl. 16:35. Emne: Erfaring med ny Canon 100-400 mm II søges.
Hej Peter

Jeg har testet med 7DII, som jeg er blevet ret begejstret for. Autofokusen er væsentligt bedre end på min gamle 1DM4 (faktisk næsten skræmmende god). Og en opgradering til 1DX var udenfor min økonomiske rækkevidde med det prishop, som skiller 1DM4 fra 1DX. I hvert fald når man også gerne vil bruge penge på gode objektiver!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator