Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Frahm
Stor stenhumle? (Læst 221 gange) Postet d. 16-06-15 kl. 21:15
I min have har jeg en del stenhumler (små ca. 1 cm) der ivrigt besøger vores alium. Ind imellem kommer der besøg af en kæmpe stenhumle? - mere en dobbelt så stor (målt til 2,2 cm) - der er mere sløv, samler åbenbart ikke pollen og i nat sov den inde i en kæmpe aliums frøstand. Billedet er taget med min telefon. Er det stensnyltehumle eller en dronning eller?

Stor stenhumle? (I min have har jeg en del stenhumler (små ca. 1 cm) der ivrigt besøger vores alium. Ind imellem komm)
Niels Frahm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (704 x 565)
Besvar | Kommentér

Niels Frahm
#1 Kommentar postet d. 16-06-15 kl. 21:15. Emne: Stor stenhumle?
billede 2

Stor stenhumle? (billede 2)
Niels Frahm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (654 x 781)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning

Svaraktivitet:

(449)
#2 Svar postet d. 16-06-15 kl. 21:24. Emne: Stor stenhumle?
En snyltehumle kan det ikke være med den fine scopa på bagbenet, så det må vel være en Stenhumle dronning; men dens adfærd kan jeg ikke forklare.

DBH Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator