Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. august 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 15 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Næste side | >>

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nikolaj Kleissl
Dødningehoved (Læst 25783 gange) Postet d. 28-09-07 kl. 13:39
er der nogle der kan sige vor jeg kan finde den hende, jeg hved godt at det er en trækkend art, der nogle år kommer her til. men jeg ville bare lige vide om der var nogle der har set den og vor (Sjælland)

Kommentér

Uffe Terndrup
#1 postet d. 28-09-07 kl. 14:13. Emne: Dødningehoved
Jeg har ventet siden 1959 så det kan have lange udsigter. Man siger at den er blevet sjældnere i Sahel området i Afrika (tæt på Sahara), derfor er den også sjælden her hos os, da det er træksommerfugl. 2-3 stk per år er dog ikke usædvanligt, men jeg tror ikke den er set i år. Se ved bistader, når du går forbi den kan angribe disse og røve honning og lyt den kan udstøde nogle lyde med den korte snabel.

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#2 postet d. 28-09-07 kl. 14:18. Emne: Dødningehoved
ja jeg har læst op det der med honing og lydne, men tak for oplysningerne tror jeg det staves

Kommentér

Erik Steen Larsen
#3 postet d. 28-09-07 kl. 17:49. Emne: Dødningehoved
Hej Nikolaj,

Du skal ikke satse på at finde den herhjemme, som Uffe er inde på. Man kan ikke gøre ret meget selv (bortset fra at anskaffe sig en masse bistader). Fundene herhjemme er tit gjort af "ikke samlere" der så tager kontakt til kendere når de ser et så særpræget dyr.

Selv har jeg fanget den een gang i Grækenland i august. En helt tosset aften ved byens sidste lygtepæl: 1 dødningehoved, 1 oleandersværmer og 3 snerlesværmere... Alle nyklækkede!...

Så noget i den retning kunne du jo gøre

Mvh.,

Erik

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#4 postet d. 28-09-07 kl. 19:09. Emne: Dødningehoved
okay det lyder som om du har værede meget heldig der må ha værede de rigtige planter i nerheden, men tak for oplysningerne, så må jeg nok satse på at tage syd på

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#5 postet d. 28-09-07 kl. 19:19. Emne: Dødningehoved
har lige set på den der oleandersværmer den er bare : : : : : : : : : lækker

Dødningehoved (har lige set på den der oleandersværmer den er bare : : : : : : : : : lækker :):):))
Foto: Nikolaj Kleissl
Kommentér

Inger Lund
#6 postet d. 28-09-07 kl. 19:27. Emne: Dødningehoved
Den ligner noget fra en tegnefilm - usandsynlig flot

Inger

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#7 postet d. 28-09-07 kl. 21:21. Emne: Dødningehoved
ja jeg er forelske

Dødningehoved (ja jeg er forelske :):):))
Foto: Nikolaj Kleissl
Kommentér

Jens Christian Schou
#8 postet d. 28-09-07 kl. 21:51. Emne: Dødningehoved
Jeg synes ikke om, at man uploader billeder hentet fra nettet som sine egne.

I det mindste bør man anføre kilden som her: - se linket HER

Kommentér

Nikolaj Kleissl
#9 postet d. 28-09-07 kl. 22:46. Emne: Dødningehoved
det har du ret i, men det er også under ligt at der står "Foto Nikolaj Kleissl" men nu har jeg ikke sagt at jeg har taget billede, men vis man ser vad der er blivet skravet så ved man at jeg IKKE selv har taget dem, men ja jeg giver dig ret i det.

Kommentér

Side 1 af 15 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator