Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hanne S. Olesen
Træ... (Læst 509 gange) Postet d. 02-07-15 kl. 21:01
Nu håber jeg, at I tilgiver mig for at spørge om dette herinde - det er jo ikke natur som sådan.... Men nu ved jeg jo, at der er mange med stor viden herinde, så jeg tænkte, at dette måtte være det bedste sted at spørge

Hvilket træ ses på dette billede? Min tante har fået en slem allergi og er ved at forsøge at finde frem til årsagen. Hun er blevet testet ved lægen og fundet allergisk overfor diverse ting - og hun har selv en fornemmelse af, at dette træ (som står i hendes underbos have) er medvirkende til problemet. Men vi ved ikke, hvad det er for en slags...

Håber, at der er nogle, der kan hjælpe

Træ... (Nu håber jeg, at I tilgiver mig for at spørge om dette herinde - det er jo ikke natur som sådan.... )
Hanne S. Olesen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(31)
#1 Svar postet d. 02-07-15 kl. 21:43. Emne: Træ...
Det er lidt svært at se ud fra billedet. Er træet stedsegrønt? Med blanke blade, lange blomsterklaser bliver et forsigtigt bud Portugisisk laurbærkirsebær, Prunus lusitanica. Jeg er sikker på at det er en Prunus. Portugisisk laurbærkirsebær er stedsegrøn.

Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen
#2 Kommentar postet d. 02-07-15 kl. 21:50. Emne: Træ...
Er træet ikke stedsegrønt. Kunne det være Virginsk hæg, Prunus virginiana.

Jørgen

Besvar | Kommentér

Hanne S. Olesen
#3 Kommentar postet d. 02-07-15 kl. 21:57. Emne: Træ...
Tak for svarene Hverken mig eller min tante tør udtale os om træets grønne farve - det ved vi vist ikke nok til at bedømme og jeg er ikke henne ved hende lige pt.. Men hun har lige sendt mig dette billede. Desværre ikke så tydeligt (mobilfoto)

Træ... (Tak for svarene :) Hverken mig eller min tante tør udtale os om træets grønne farve - det ved vi vis)
Hanne S. Olesen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(31)
#4 Svar postet d. 02-07-15 kl. 22:23. Emne: Træ...
Stedsegrønt betyder, at træet har grønne blade hele året. Efter andet billede tror jeg ikke det er stedsegrønt. Buddet bliver Virginsk hæg, og det passer også med, at det ser ud til at der er rodskud på det første billede. En anden lignende art er Glansbladet hæg, den har ikke rodskud.

Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hanne S. Olesen
#5 Kommentar postet d. 02-07-15 kl. 22:31. Emne: Træ...
Jeg siger tusind tak for svarene

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(10)
#6 Svar postet d. 06-07-15 kl. 08:15. Emne: Træ...
Hej Hanne

I følge denne side: - se linket HER er Prunus viginiana (og andre Prunus spp.) kun registreret som mildt allergen, så måske er det ikke den allermest oplagte kandidat som ophavsmand til din tantes problemer - held og lykke med det videre forløb

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator