Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Rasmussen
kridhvid fluesvamp (Læst 822 gange) Postet d. 01-10-07 kl. 18:22
hej

Jeg vil gerne om der er mogen, der kan bekræfte mig i at ,det er kridhvid fluesvamp jeg har set i dag, under bøg i fussingø skoven.

Venlig hilsen

Ole R

kridhvid fluesvamp (hej
Jeg vil gerne om der er mogen, der kan bekræfte mig i at ,det er kridhvid fluesvamp jeg har set)
Foto: Ole Rasmussen
Kommentér

Ole Rasmussen
#1 postet d. 01-10-07 kl. 18:23. Emne: kridhvid fluesvamp
her er den på undersiden

kridhvid fluesvamp (her er den på undersiden)
Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 01-10-07 kl. 18:39. Emne: kridhvid fluesvamp
Du mener nok Hvid fluesvamp (Amanita virosa), og ja, det vil jeg mene da den er hvid, ikke har en "klump" forneden og ingen svøbrester. Hatten ser også noget toppet ud.

Kommentér

Ole Rasmussen
#3 postet d. 01-10-07 kl. 20:16. Emne: kridhvid fluesvamp
hej Margaretha

mange tak for dit svar.Jammen,så ramte jeg da "nesten" rigtigt for en gang skyld.

jeg var indenom galleriet og se de hvide fluesvampe der, og ja min ligner ganske godt, desverre havde jeg ikke værktøj med så jeg kunne få roden op,det ville have givet en mere sikker bestemmelse.

MVH

Ole R

Kommentér

Jens Maarbjerg
#4 postet d. 01-10-07 kl. 20:28. Emne: kridhvid fluesvamp
Stokken og ringen siger Kugleknoldet. Den er meget variabel, fra helt hvid til næsten grøn. Snehvid plejer at være mere flosset på stokken, og dens ring er ikke så kraftig.

Lugtede du til den?

Kommentér

Ole Rasmussen
#5 postet d. 01-10-07 kl. 20:38. Emne: kridhvid fluesvamp
Hej Jens

Tak for indlæget.

Nej, jeg lugtede ikke til den, for der var så smattet oven på den megen regn, at jeg ikke kunne komme på knæ og da jeg havde på fornemmelsen at det var en fluesvamp, ville jeg ikke tage den op med de bare fingre.

Jeg må bare se at huske kniven på meste tur.

MVH

Ole R

Kommentér

Margaretha Liebmann
#6 postet d. 01-10-07 kl. 21:05. Emne: kridhvid fluesvamp
Tænk, jeg synes ikke at det er den store forskel på denne og så disse:

- se linket HER

men det skal ikke skille os ad. Jeg synes dog, at det øverste billede viser en opsplittet pose og ikke knold.

Kommentér

Ole Rasmussen
#7 postet d. 01-10-07 kl. 21:23. Emne: kridhvid fluesvamp
Jeg så lige efter.Der var et foto mere som viser lidt mere af "bundstykket"

og kan ikke se på billedet, at der er

noget knold på svampen og jeg mener ikke at kunne huske ,at jeg brækkede den da den blev væltet

MVH

Ole R

kridhvid fluesvamp (Jeg så lige efter.Der var et foto mere som viser lidt mere af "bundstykket"
og kan ikke se på bille)
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator