Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Ervolder
Støvbold - kan vi komme det nærmere? (Læst 650 gange) Postet d. 02-10-07 kl. 01:00
Jeg stødte også på denne støvbold, men kan nogle nærmere afgøre hvilken slags støvbold? Også fundet i Almindingen på Bornholm.

Støvbold - kan vi komme det nærmere? (Jeg stødte også på denne støvbold, men kan nogle nærmere afgøre hvilken slags støvbold? Også fundet )
Foto: Lars Ervolder
Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 postet d. 02-10-07 kl. 07:46. Emne: Støvbold - kan vi komme det nærmere?
Det ligner Skællet Støvbold - Calvatia utriformis

Poul Evald

Kommentér

Lars Ervolder
#2 postet d. 03-10-07 kl. 08:00. Emne: Støvbold - kan vi komme det nærmere?
Tak for det

Kommentér

Joan Momberg
#3 postet d. 05-10-07 kl. 10:40. Emne: Støvbold - kan vi komme det nærmere?
Hej Lars

Jeg syntes nu mere det ligner alm.bruskbold "Scleroderma citrinum"

Kan du huske om den var lidt hård? Og hvis du skære dem igennem skal de være sorte og lugte metalisk. Som meget unge er de hvide til lys grå, med tiden bliver de sorte og ender med at støve næsten som støvbold men lugten er der stadig. Sporemassen er olivengrøn og vatagtig.

Der er en del billeder i galleriet, så der kan du sammenligne.

Med venlig hilsen

Joan

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator