Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen
Gratis program til stacking (Læst 1278 gange) Postet d. 14-07-15 kl. 12:30
Hej

Kan I anbefale et godt og gratis program til stacking ( windows)?!

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 12:41. Emne: Gratis program til stacking
Fabelagtigt godt er det ikke (dvs. i forhold til købeprogrammerne - alt er jo relativt), men det er gratis: CombineZM

Kan hurtigt findes ved en lille googling.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 12:53. Emne: Gratis program til stacking
Det lyder godt Stig - jeg prøver !

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jørn Bittcher
#3 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 13:46. Emne: Gratis program til stacking
Hej Torbjørn.

Godt og gratis kan være en svær kombination at få opfyldt.

Enig med Stig. CombineZ serien er vel reelt det eneste gratis program med en vis kapacitet. Men jeg synes det er udpræget bøvlet i brugerfladen og kræver næsten, at man sætter sig grundigt ind i den tekniske baggrund for stacking for at få fuldt udbytte af programmet. I hvert fald hvis man ønsker at anvende andet end standardindstillinger.

Vær i øvrigt opmærksom på, at CombineZP er en nyere version end den CombineZM, som Stig nævner.

mvh, Jørn

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#4 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 14:01. Emne: Gratis program til stacking
Tak for nævnelse af ny version, Jørn! Den må straks hentes.

Ja, udpræget bøvlet er et meget præcist udtryk for brugergrænsefladen! Programmet har en del faciliteter, som desværre har det med ikke at blive udnyttet pga. det tossede interface.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#5 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 15:14. Emne: Gratis program til stacking
Tak skal I have begge to, jeg henter den nye udgave i stedet for. Hvis det lykkes for mig at få brugbare resultater (på groft ornamenterede svampesporer) så vil jeg overveje et købeprogram.

Så tillægsspørgsmålet er om I kan anbefale noget i prislejet 500-1000 kr?!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#6 Kommentar postet d. 14-07-15 kl. 15:57. Emne: Gratis program til stacking
Helicon Focus er brugervenligt og kan downloades i fuld funktionalitet på prøve i 30 dage: - se linket HER.

Derefter kan licens købes som livstidsbruger (fra 115$) eller som årslicens (fra 30$).

Hvis du har mindre opgaver og i forvejen bruger PhotoShop kan den selvfølgelig også anvendes.

Mvh Bent

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#7 Kommentar postet d. 15-07-15 kl. 22:32. Emne: Gratis program til stacking
Tak skal du have Bent. Jeg vil begynde med et gratisprogram, hvis jeg så kan få det til at virke med mit mikroskop + kamera, så vil jeg tage det købeprogram du nævner.

I har hidtil kun kommenteret, en svar reaktion vil være velkommen

Besvar | Kommentér

Jes Elnif
#8 Kommentar postet d. 03-08-15 kl. 13:22. Emne: Gratis program til stacking
Hej Torbjørn Jeg melder lige: - se linket HER Det er fremragende. Og lettere at omgås end Helico.

Hilsen Jes

Besvar | Kommentér

Bent Odgaard
#9 Kommentar postet d. 03-08-15 kl. 14:18. Emne: Gratis program til stacking
Jeg har også prøvere Zerene Stacker - men min erfaringer i forhold til Helicon Focus er direkte modsatte. Jeg fandt Helicon nemmere at bruge og jeg syntes bedre om resultatet. Konklusion: Det er nok en god ting at der findes flere forskellige løsninger - til forskellige mennesker.... MVH Bent

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator