Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
Hvilken svamp? (Læst 1230 gange) Postet d. 04-10-07 kl. 10:41
Kan nogen klare denne? Hatdiameter 15 cm. Kortstokket. Ubehagelig lugt - Rådden kål?

Havner mest i Hekseringshat. Lepista irina, men den skulle ikke lugte så modbydeligt.

mvh

Ole

Hvilken svamp? (Kan nogen klare denne? Hatdiameter 15 cm. Kortstokket. Ubehagelig lugt - Rådden kål?
Havner mest i )
Foto: Ole B. Lyshede
Kommentér

Ole B. Lyshede
#1 postet d. 04-10-07 kl. 10:41. Emne: Hvilken svamp?
Og nedefra.

Hvilken svamp? (Og nedefra.)
Kommentér

Ole B. Lyshede
#2 postet d. 04-10-07 kl. 10:42. Emne: Hvilken svamp?
Og lamellerne.

Hvilken svamp? (Og lamellerne.)
Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 postet d. 04-10-07 kl. 10:43. Emne: Hvilken svamp?
Jeg glemte stedet:

Jægersborg Hegn, bøgeskov.

Kommentér

Ebbe Kristensen
#4 postet d. 04-10-07 kl. 10:54. Emne: Hvilken svamp?
Hej Ole

Har haft lidt samme problem i denne tråd - se linket HER det er nok ikke den samme, men hæfter mig lige på da den med duften heller ikke rigtigt stemmer på denne.

Venligst

Ebbe

Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 postet d. 04-10-07 kl. 16:32. Emne: Hvilken svamp?
Ole, jeg sidder også og glor på samme svamp, fundet under gl. bøge i Stagsrode igår, og kan ikke helt hitte ud af det. Jeg tror dog at det er en eller anden tåreblad, men vore fund ligner dog hinanden meget. Misdannede.

Mine lugter ikke godt, men det er ikke kål de lugter af synes jeg.

Dine svampe Ebbe tror jeg er nogle helt andre, de voksede i nåleskov, og jeg har en mistanke om, at det kan dreje sig om nogle udvaskede gamle svampe, som katalogiseres som "ukendte" .

Hvilken svamp? (Ole, jeg sidder også og glor på samme svamp, fundet under gl. bøge i Stagsrode igår, og kan ikke hel)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Ole B. Lyshede
#6 postet d. 04-10-07 kl. 16:52. Emne: Hvilken svamp?
Ja, det må være den samme, Margaretha. Det kan godt være, at det ikke er kål, de lugter af, men i hvert fald ikke godt. Jeg har set på sporerne, de er små og glatte og altså ikke Lepista-sporer. Hvis min kan holde til søndag, ser jeg Thomas Læssøe, så måske .....

mvh

Ole

Kommentér

Ole B. Lyshede
#7 postet d. 04-10-07 kl. 16:52. Emne: Hvilken svamp?
Ja, det må være den samme, Margaretha. Det kan godt være, at det ikke er kål, de lugter af, men i hvert fald ikke godt. Jeg har set på sporerne, de er små og glatte og altså ikke Lepista-sporer. Hvis min kan holde til søndag, ser jeg Thomas Læssøe, så måske .....

mvh

Ole

Kommentér

Margaretha Liebmann
#8 postet d. 04-10-07 kl. 17:28. Emne: Hvilken svamp?
Her er min anden, den er jo helt vifteformet! 6 x 9 cm, stok 1 cm.

Hvilken svamp? (Her er min anden, den er jo helt vifteformet! 6 x 9 cm, stok 1 cm.)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Margaretha Liebmann
#9 postet d. 04-10-07 kl. 17:35. Emne: Hvilken svamp?
Ole, hvad siger du til Hvid troldhat (Rhodocybe fallax)? Kan sporerne passe til den?

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator